Kontrole automobila na tehničkim pregledima su sve strožije i skuplje. Nejasno vidljivi ili oštećeni brojevi šasije ili motora, od sada moraju na dodatne kontrole. Majstori kažu, iako je prosečna starost automobila u Srbiji oko 17 godina, takva oštećenja, često uočavaju na svim generacijama četvorotočkaša.
"Jednostavno nema pravila. To može da se desi i na novim vozilima, jednostavno da broj šasije ili motora zarđaju, da li zbog vode ili soli, motor najčešće zbog toplote ili ulja koje se prospe korodira", kaže Jovan Vanevski iz servisa za tehnički pregled "Afifa".
U policiji kažu da vlasnici vozila mogu da se opredele da veštačenje obavi Ministarstvo unutrašnjih poslova, ali mogu da izaberu i nekog drugog veštaka s liste sudskih veštaka Ministarstva pravde.
"Ukoliko se vlasnici vozila odluče da to urade u MUP-u, forenzička obrada identifikacione oznake motora na vozilu naplaćuje 3.000 dinara, dok će se forenzička obrada identifikacione oznake vozila, odnosno broja šasije, naplaćivati 5.000 dinara", kažu iz MUP-a.
Ako forenzičari ne uspeju da očitaju oznaku na šasiji, obavezan je odlazak kod sudskih veštaka i novi izdatak od 25 hiljada.
Saobraćajni stručnjaci kažu da ono što matični broj predstavlja za čoveka, to je broj šasije za automobil.
"U tom broju su sadržane sve karakteristike koje je proizvođač predvideo za taj motor. To praktično znači da će se po broju šasije znati koja svetla vozilo ima, kakve sisteme, ima li ABS, i onda na tehničkom pregledu po tome znaju šta treba da kontrolišu i šta je predviđeno da vozilo ima", kaže sudski veštak za saobraćaj Milan Božović.
Ako niko od ovlašćenih ne bude uspeo da utvrdi brojeve motora i šasije, tada vozače očekuju novi izdaci. Novo ukucavanje tih brojeva u ovlašćenim servisima je po ceni od 3.600 dinara.
Sve u svemu, da bi mogli da registruju automobil, oni čiji broj šasije ne bude čitljiv tokom tehničkog pregleda, u najboljem slučaju platiće dodatnih 5.000 dinara, a u najgorem 33.600 dinara.
Pročitajte OVDEkakve vas još paprene kazne čekaju.
Izvor: N1