Tang Ksiaobin, viši naučnik u državnoj “China Electronics Technology Group Corporation (CETC)”, razvio je inovativnu teoriju o efikasnijem korištenju elektromagnetskih resursa i stavio je u upotrebu nakon što se pridružila kineskom AEV projektu aviona 1999.
Elektromagnetna kompatibilnost je stalni problem u elektronskom ratovanju, jer snažno zračenje antena elektronskog ratovanja može ometati drugu opremu u avionu, što dovodi do smanjenja efikasnosti elektromagnetnih resursa.
Obično se ove inkompatibilnosti moraju naći i rešiti jedna po jedna, što traje dosta vremena i nije primenjivo na komplikovanijem AEV avionu, tako da je Tang osmislio metodologiju za razmatranje elektromagnetnog okruženja u celini odvajanjem različitih elektromagnetnih energija u dve kategorije: jedan koji podstiče određene sposobnosti, i onaj koji ometa određene sposobnosti.
Specifičnosti metodologije nisu bile detaljno opisane u izveštaju, ali je rečeno da je metodologija pomogla kineskim AEV avionima da uživaju u 50% povećanju efikasnosti korišćenja elektromagnetnih resursa u poređenju sa glavnim američkim AEV avionima
Vej Dongku, vojni analitičar iz Pekinga, izjavio je za “Global Times” u nedelju da bi se avion AEV mogao suočiti sa jakim elektromagnetnim smetnjama od neprijateljskih snaga, a ova metodologija mogla bi pomoći u zaštiti avionskih sistema od takvih napada bez vlastitih problema sa kompatibilnošću.
Zahvaljujući tome, kineski AEV su pouzdaniji (od američkih) i uvek će izvući najbolje iz svojih elektromagnetnih resursa, zadržavajući maksimalne mogućnosti detekcije i komunikacije, rekao je Vej.
Kina sada upravlja sa više tipova AEV aviona, uključujući KJ-200, KJ-500 i KJ-2000.
Koliko su Ameri do sada poslali vojne pomoći Ukrajini, saznajte OVDE.
Izvor: Pravda