Koncept koji nosi naziv „Jedan i po motor“ planiran je da postane deo standaradnog sovjetskog palubnog lovca Jak-141. Mnoga konstruktorska rešenja primenjena na ovom avionu su kasnije implementirana u razvoju američkog lovca pete generacije F-35. Jedan od ključnih faktora prilikom razvoja ovog aviona je kvalitativno povećanje efikasnosti letelice u režimu poletanja i sletanja. Ovo je postignuto zahvaljujući novootkrivenim gasodinamičkim faktorima, prenosi ruski internet portal „Voenno-promыšlennый kurьer“.
Za ovaj avion je predložen pogon koji se sastojao od turboreaktivnog motora sa dodatnim pogonskim modulom. Ovaj modul se koristi za vertikalno poletanje i sletanje. Ovako konfigurisan pogon stvara dodatnu silu vertikalnog potiska zahvaljujući okretnim mlaznicama i elevatoru iz pilotske kabine.
Pri horizontalnom letu uzgonski motori rade u paru sa osnovnim motorom. Na ovaj način se obezbeđuje znatno veća izlazna snaga što dovodi do dostizanja krstareće brzine u rasponu 2.0-2.2 maha. Ovo se ostvaruje bez ulaska u režim dodatnog sagorevanja. Ovakvom konfiguracijom pogona postignuto je smanjenje mase u odnosu na tradicionalne dvomotorne letelice za 30 procenata. Takođe smanjena je i potrošnja goriva za čitavih 40% – prenosi internet portal RG.
Koncept kombinovanog marševskog motora sa dodatnim pogonskim modulom sa pokretnim mlaznicama je uspešno testiran još u SSSR-u. Testovi su realizovani 80-ih godina prošlog veka.
Predsednik stao iza projekta
Podsećamo da je prošle godine ruski vice-premijer Jurij Borisov izjavio da vojno-industrijski kompleks kreće u razvoj perspektivne borbene letelice sa vertikalnim poletanjem i sletanjem.
„Prototip potpuno nove letelice sa vertikalnim poletanjem započeo je u ruskom vojno-industrijskom kompleksu po nalogu predsednika V.V.Putina“ – saopštio je u avgustu mesecu 2018.godine ruski vice-premijer i doktor tehničkih nauka Jurij Borisov.
Borisov je napomenuo da se radi o razvoju potpuno novog aviona, koji nije vezan za nikakve modele iz ranijeg perioda. „U svakom slučaju ovi projekti su izuzetno važni kada je u pitanju budućnost ruske armije. Ovakvi avioni će biti integralni deo pomorskih borbenih snaga koje će imati kapacitet da nose avione, gde je potrebno usvojiti potpuno novu familiju letelica sa vertikalnim poletanjem. To će u ogromnoj meri obezbediti smanjenje potrebnog prostora na nosećim platformama za poletanje i sletanje aviona“ –naglasio je tada Borisov.
Prema njegovim rečima „konceptualno nova priča kada je u pitanju razvoj ovih letelica pokrenuta je u Ministarstvu odbrane još 2017. godine. Rokovi koji određuju optimalni vremenski ciklus u razvoju nove letelice kreću se u dijapazonu od 7-10 godina, posle čega se kreće u njegovu serijsku proizvodnju i uvođenje u operativnu upotrebu“.
Koji su razlozi zašto u Češkoj raste ideja da se povuče priznanje Kosova pročitajte OVDE.
Izvor: bog-rata.com