Govoreći o značaju tog vazduhoplova, komandant 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile 204. vazduhoplovne brigade potpukovnik Boško Šerbedžija istakao je da se u toj jedinici od prošle godine u naoružanju nalazi avion "lasta".
- NJegovim uvođenjem u operativnu upotrebu i njegovim uključivanjem u proces letačke obuke, obuka je kvalitativno značajno unapređena. Avion "lasta" svojom savremenom digitalnom avionikom i uređajima obezbeđuje obuku u osnovnom, navigacijskom, figurnom, instrumentalnom i noćnom letenju – naglasio je potpukovnik Šerbedžija.
Lasta B-54 (Foto: mod.gov.rs)
Kako je naveo, kadeti na taj način stiču odlične preduslove za prelazak na avion G-4, na kome završavaju obuku u Vojnoj akademiji, kao i sva neophodna znanja i predispozicije da postanu piloti Ratnog vazduhoplovstva.
Instruktor letenja iz 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile major Aleksandar Mrvić istakao je da je zadatak te eskadrile selekcija kandidata, a zatim i početna i osnovna obuka na avionu "lasta" V-54.
"Ti isti kandidati postaju kadeti, i kada prođu taj selektivni nivo obuke, i na četvrtoj godini školovanja počinju s obukom na avionu tipa 'lasta''', naveo je Mrvić dodajući da je vazduhoplov "lasta" odličan prelaz između selektivne obuke i obuke na avionu "Super Galeb" G-4, a zbog letnih karakteristika i performansi ''laste'' veoma je značajno što je uveden u naoružanje našeg vazduhoplovstva.
Važan element upotrebe svakog vazduhoplova je i održavanje, jer avion u svakom trenutku mora biti ispravan, a stariji vodnik prve klase Goran Teodorović koji je zadužen za prvostepeno održavanje na avionu ''lasta'' V-54, naglasio je da je reč o dosta složenijem vazduhoplovu za održavanje od ostalih iste namene koje je jedinica do sada koristila za početnu obuku.
Ministar Vulin na letačkoj obuci (Foto: mod.gov.rs)
''Prošli smo sve obuke za održavanje i u prvom i drugom stepenu ovog tipa vazduhoplova i spremni smo da održavamo njegovu kompletnu ispravnost. Reč je o avionu novije proizvodnje, s novom avionikom, novom tehnologijom i kompletno je digitalan, izbačeni su svi analogni uređaji'', naveo je Teodorović dodajući da taj nivo digitalizacije omogućava očitavanje podataka, parametara rada motora u vazduhu i na zemlji, što je savremenije od onih koje su u jedinici za tu namenu koristili.
Šta se traži od Ustavnog suda u Podgorici saznajte OVDE.
Izvor: Tanjug