RUSKI NAUČNICI OTKRILI NOVI SIMPTOM KORONE: Odmah idite kod lekara ako ovo osetite!

Ruski naučnici su otkrili da ukus gvožđa u ustima može biti jedan od mogućih simptoma kovida 19.

Korona virus. (Foto: pixabay. com)

Naučnici Dalekoistočnog federalnog univerziteta su zajedno sa kolegama iz Istraživačkih centara Rusije i Japana otkrili mehanizam razvoja korona virusa povezanog sa oštećenjem eritrocita, koji su glavna meta kovida 19.

U članku objavljenom u nemačkom medicinskom časopisu "Arhiv EuroMedika", naučnici izveštavaju da virus SARS-KoV-2 može napasti koštanu srž, ne samo oštećujući crvena krvna zrnca koja se već nalaze u krvi, već i sprečavajući stvaranje novih.

"Cilj virusa su eritrociti, koji su u telu odgovorni za transport proteina hemoglobina bogatog gvožđem i kiseonikom", navodi se u saopštenju.

Naučnici smatraju da "mrtvi eritrociti mogu da izazovu oštećenje neurona u mozgu, krvnim sudovima i unutrašnjim organima, koji više nemaju dovoljno kiseonika", prenose "Novosti".

"U težim slučajevima može doći do višestrukog otkazivanja organa, čovek zapravo ostaje bez sopstvenih crvenih krvnih zrnaca i počinje da se guši. Respiratori ne pomažu, jer nema ko da transportuje kiseonik. Za efikasniju terapiju takvih pacijenata neophodno je ubrizgavanje crvenih krvnih zrnaca i vitamina B12", navodi se u članku.

"Mehanizam obnavljanja oštećenih eritrocita još uvek nije proučen. Preuranjeno raspadanje crvenih krvnih zrnaca primarna je reakcija na virus SARS-KoV-2, koji postepeno nastaje. Pacijent može da sazna da je oboleo osećajući ukus gvožđa, pošto se hemoglobin oslobođen iz crvenih krvnih zrnaca u krvotoku oslobađa pljuvačkom", navodi se u medicinskom časopisu.

Po mišljenju naučnika, svi koji imaju nizak hemoglobin su u opasnosti. Pre svega, to su stariji ljudi sa hipertenzijom, gojazni, koji imaju dijabetes, trudnice, pacijenti sa oslabljenim imunitetom, zaraženi HIV-om i pacijenti oboleli od raka.

"Virus ulazi u epitela, gde se množi, a zatim ulazi u krvotok i napada, može napasti pluća, urinarni sistem i eritrocite", rekla je Galina Reva, profesor na Odeljenju za fundamentalnu medicinu na Fakultetu za biomedicinu Dalekoistočnog federalnog univerziteta.

Teheran ugrađuje moćne ruske motore u svoje jurišne tenkove! Više o tome OVDE.

Izvor: Blic