Najnovije

Najpouzdanije marke vozila po "carVertical" aplikaciji

Vozilo koje se kvari dovodi do frustriranog vlasnika. Kašnjenje, sramota i troškovi popravke mogu napraviti noćnu moru od vašeg života. Pouzdanost podrazumeva kvalitet koji treba da tražite u polovnom automobilu. Pa onda, koje su najpouzdanije marke automobila? U nastavku, naći ćete "carVertical" rang listu najpouzdanijih automobila, kako bismo vam pomogli na donesete odluku potkrepljenu pravim informacijama.

Hajde prvo da nakratko objasnimo proces.

Kako se procenjuje pouzdanost automobila?

Sastavili smo listu najpouzdanijih marki automobila koristeći kriterijum koji mnogo otkriva - oštećenja.

Rezultati su zasnovani na izveštajima istorije automobila na "carVertical" aplikaciji. Rangiranje polovnih automobila koje ćete videti je izvedeno na osnovu procenta oštećenja svake pojedinačne marke automobila od ukupnog broja analiziranih automobila.

Hajde da krenemo sa listom najpouzdanijih marki polovnih automobila.

1. KIA - 23,47%

Slogan KIA-e " Moć da iznenadi " je svakako dorastao zadatku. Čak i sa više od 1.4 miliona vozila koje proizvede svake godine, južnokorejski proizvođač automobila zauzima prvo mesto sa samo 23,47% od ukupno analiziranih modela koji su pretrpeli oštećenja. 

Ali najpouzdanija marka automobila ne može biti bez ijedne mane, i ova vozila su sklona: 

  • Uobičajenima kvarovi električnog servo upravljača
  • Kvarima ručne kočnice 
  • Mogućim kvarovima na filteru krutih čestica (DPF)

Fokus autokompanije na pouzdanost ne treba da čudi, modeli marke KIA su poznati po naprednim bezbednosnim sistemima, uključujući sistem izbegavanja čeonog udara, autonomno kočenje u iznenadnim situacijama i sistem za kontrolu stabilnosti.

 

2. Hyundai - 26,36%

Hjundai fabrika iz Ulsana je najveće postrojenje za proizvodnju automobila u Aziji, prostirući se neverovatnih 5 miliona kvadratnih metara. Hjundai zauzima drugo mesto sa oštećenjima koja su se desila kod 26,36% od ukupnog broja analiziranih automobila.

Međutim, polovni Hjundai automobili imaju i sledeće česte kvarove: 

  • Korozija zadnjeg podokvira
  • Problemi sa ručnom kočnicom
  • Slaba šoferšajbna

Pa zašto onda tako visok položaj na listi najpouzdanijih? Zato što je Hjundai jedina fabrika automobila koja proizvodi sopstveni čelik izuzetno visoke čvrstoće. Ovaj autoproizvođač takođe proizvodi i Genesis, jedan od najbezbednijih automobila na svetu. 

 

3. Volkswagen - 27,27%

U značenju " Kola za narod " , Volkswagen je proizveo legendarnu " Bubu ", ikonu dvadesetog veka koja je prodata u više od 21.5 miliona primeraka. Ova autokompanija zauzima treće mesto na carVertikal-ovoj listi najpouzdanijih marki automobila, sa oštećenjima u 27,27% slučajeva od ukupnog broja analiziranih automobila. 

Iako čvrsti, Volkswagen automobili se često susreću sa kvarovima, a najčešće sa:  

  • Kvarovi plivajućeg zamajca 
  • Kvarovi na manuelnim menjačima
  • Problemi sa modulom sistema za sprečavanje blokiranja točkova pri kočenju (ABS) i sistema za elektronsku kontrolu stabilnosti (ESP)  

Volkswagen teži tome da zaštiti putnike automobila različitim bezbednosnim merama poput adaptivnog tempomata, sistemom kočenja u slučaju neposrednog sudara i sistemom detekcije mrtvog ugla.

 

4. Nissan - 27,79%

Nissan je bio vodeći proizvođač električnih vozila dugo vremena pre nego što je Tesla osvojio svet. Između ostalog, proizvodio je i svemirske rakete, a ovaj japanski proizvođač došao do procenta od 27,79% od ukupnog broja analiziranih marki automobila. 

Ali, koliko god da su izdržljivi, Nissan vozila su ranjiva na:

  • Kvarovi na diferencijalu
  • Veoma česta korozija na centralnoj šini šasije 
  • Izmenjivač toplote na automatskim menjačima može otkazati 

Nissan je uvek isticao bezbednost razvijajući inovativne tehnologije, kao što je koncept zonske zaštite tela, Sigurnosni štit 360 i inteligentna mobilnost. 

 

5. Mazda - 29,89%

Nakon početka poslovanja kao fabrika čepova, japanska kompanija je prilagodila svoj prvi motor namenjen za brodove, nuklearna postrojenja i lokomotive. Mazda je zadržala oštećenja na 29,89% od svih analiziranih modela u carVertical bazi podataka.
 
Najčešće, ova vozila su podložna:

  • Kvarovima turbo pogona na Skyactive D motorima 
  • Kvarovima zaptivki na mlaznicama za ubrizgavanje goriva kod dizel motora
  • Veoma čestim kvarovima ABS pumpe

Osrednji učinak na listi Mazdi ipak ne poriče impresivne bezbednosne funkcije njenih modela. Na primer, Mazdin i-Activesense sistem obuhvata napredne tehnologije koje prepoznaju potencijalne opasnosti, sprečavaju nesreće i smanjuju težinu sudara. 

 

6. Audi - 30,08%

Na latinskom jeziku znači " slušati", i predstavlja prevod prezimena njegovog osnivača. Audi prati reputacija luksuznih automobila visokih performansi, pa čak i kada su je u pitanju polovni automobil. Pre spajanja sa Volkswagen grupom, Audi je bio ujedinjen sa još tri marke automobila, čineći tako Auto Uniju GT. Logo sastavljen od četiri prstena simboliše upravo taj spoj.

Audi je ispustio peto mesto sa tesnom razlikom i procentom od 30,08% od ukupnog broja analiziranih modela koji su pretrpeli oštećenja. 

Automobili ove automobilske kompanije pokazuju sklonost ka sledećim kvarovima:
 

  • Intenzivno habanje kvačila
  • Kvarovi servo upravljača
  • Kvarovi ručnog menjača

Začudo, Audi ima dugu istoriju brige o bezbednosti, sprovodeći prvi test sudar pre više od 80 godina. U današnje vreme, ovaj nemački proizvođač automobila dolazi sa nekim od najnaprednijih aktivnih i pasivnih bezbednosnih sistema, kao i sistema za asistenciju vozaču. 

 

7. Ford - 32,18%

Osnivač automobilske kompanije, Henri Ford, oblikovao je današnju automobilsku industriju svojim izumom revolucionarne "pokretne proizvodne linije", što je smanjilo vreme proizvodnje automobila sa 700 na samo 90 minuta. Stoga, nejasno je kako tako priznati proizvođač automobila ima tako nizak plasman, ali podaci carVertical pokazuju oštećenja kod 32,18% od svih analiziranih Ford modela.
 
Fordovi modeli izgleda da često dožive: 

  • Kvarove plivajućeg zamajca 
  • Kvarove kvačila i pumpe servo upravljača 
  • Kvarove na CVT automatskom menjaču 

Ovaj američki proizvođač automobila je uvek stavljao akcenat na bezbednost vozača, saputnika i vozila u celini. Pravi primer toga je Fordov sistem sigurnosnih nadstrešnica, koje aktiviraju zavesaste vazdušne jastuke u slučaju bočnih sudara ili nezgoda sa prevrtanjem. 

 

8. Mercedes-Benz - 32,36%

Slavni nemački proizvođač automobila je uveo ono što se smatra prvim automobilom na benzin još 1886. godine. Bez obzira da li je u pitanju nov ili polovan, Mercedes automobili prosto asociraju na luksuz, pa ipak, prema carVertikal listi, čak 32,36% od svih analiziranih modela Mercedesa su pretrpeli oštećenja.

Uprkos izvanrednom kvalitetu, Mercedesi boluju od sledećih problema: 

  • Farovi su podložni prodiranju vlage
  • Kvarovi zaptivki na mlaznicama za ubrizgavanje gotiva kod dizel motora
  • Vrlo česti kvarovi Sensotronic kočionog sistema 

Ali automobil sa sloganom " Najbolji ili ništa" je kao pionir postavio osnove dizajna, tehnologije i inovacije u automobilskoj industriji. Od ranih verzija ABS sistema do Pre-Safe sistema, inženjeri Mercedes-Benza su uveli nekoliko bezbednosnih funkcija koje se danas podrazumevaju u celoj autoindustriji. 

 

9. Toyota - 33,79%

Ova japanska automobilska kompanija proizvede više od 10 miliona vozila svake godine. Prave i Tojotu Korolu, najprodavaniji automobil na svetu sa više od 40 miliona primeraka prodatih širom sveta. Zapanjujući podatak je da je čak 33,79% analiziranih Tojotinih modela pretrpelo oštećenja. 

Tojotina vozila se često susreću sa sledećim nedostacima: 

  • Kvar senzora visine zadnjeg vešanja 
  • Kvarovi na klimi (A/C)
  • Skloni su koroziji

Uprkos slabom plasmanu, japanski najveći proizvođač automobila je još od šezdesetih godina prošlog veka počeo sa sprovođenjem test sudara. U skorijem periodu, predstavio je drugu generaciju bezbednosnog sistema Toyota Safety Sense, niz aktivnih bezbednosnih tehnologija sa sposobnošću detekcije pešaka noću i biciklista danju.

 

10. BMW - 33,87%

Ova bavarska automobilska kompanija počela je kao proizvođač avionskih motora. Nakon Prvog svetskog rata su se ipak, prebacili na proizvodnju motornih vozila, i danas je vodeća svetska autokompanija koja poizvodi premium automobile. Za samo 0,09% razlike u odnosu na Tojotu, BMW je zauzeo poslednje mesto na rang listi najpouzdanijih automobila. Autokompanija iz Bavarske je zabeležila rezultat od 33,87% oštećenih automobila od ukupnog broja analiziranih.
 
Polovnjaci BMW-a imaju sledeće nedostatke: 

  • Kvarovi na ABS senzorima točka
  • Različiti kvarovi na elektronici
  • Problemi sa pravilnim poravnanjem točkova

Najlošiji skor BMW-ovih modela zbunjuje, jer je BMW poznat po svojoj inovativnosti. Ovaj nemački proizvođač je čak razvio program istraživanja bezbednosti i nezgoda kako bi pomogao dizajniranje bezbednijih automobila. Ali ponekad, bezbednost se ne prevodi kao pouzdanost.

 

Da li su pouzdani polovni automobili najtraženiji?

Očigledno, najpouzdanije marke nisu u velikoj potražnji kada se kupuje polovno vozilo.

Većina ljudi ih izbegava kao kugu. Izuzev Volkswagena, top 5 najpouzdanijih marki automobila se uopšte ne mogu pronaći u listi najprodavanijih marki.

Pitate se zašto? 

Pa, među markama koje se najviše kupuju su neki od najvećih i najstarijih proizvođača automobila na svetu. Uložili su milione u oglašavanje, marketing i stvaranje primamljive slike o svojim modelima.

LJudi lako počnu da se pozitivno povezuju sa vozilima koje vide u filmovima, na TV-u ili internetu.

Obično je marka ono što se prodaje, a ne proizvod.

 

Da li su placevi za prodaju polovnih automobila pouzdani ?

Placevi za prodaju polovnih automobila su minsko polje za potencijalnog kupca, najviše zbog vraćanja kilometraže.

Vraćanje kilometraže, poznato i kao "Clocking" ili manipulacija odometrom, je ilegalna taktika koju neki prodavci koriste kako bi izgledalo da su vozila prešla manju kilometražu.. 

Kao što iz gornje slike možete videti, automobilima koji se najviše kupuju se najčešće vraća kilometraža, sa BMW-om kao vodećom markom koja zauzima više od polovine slučajeva.

Manipulacija odometrom omogućuje prodavcu da neosnovano traži veću cenu, što predstavlja potencijalnu prevaru kupca koji plati više za automobil u lošem stanju.

I ne samo to, prevareni kupci se tokom vremena mogu dodatno suočavati sa preskupim popravkama.

 

Zaključak

Bez ikakve sumnje možemo reći da su marke koje prati reputacija pouzdanosti sve samo ne pouzdane, a opet, njihovi automobili su i dalje veoma traženi.

Nažalost, najpouzdanije marke automobila nisu toliko popularne.

Ako planirate kupovinu polovnog automobila, učinite sebi uslugu i uzmite izveštaj o istoriji vozila pre neko što platite hiljade za bedan prevoz. 

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA