Čim je došao na vlast Vučić je tada kao prvi potpredsednik Vlade kao jedan od glavnih ciljeva postavio borbu protiv korupcije i rešavanje 24 sporne privatizacije, a u toj borbi najčešće je pominjao tada najmoćnijeg srpskog biznismena Miroslava Miškovića, vlasnika kompanije Delta. Pripremanje terena za njegovo hapšenje doprinelo je rastu njegovog rejtinga, koji je, kada se to končano i dogodilo, sa 24 odsto porastao na čak 40 procenata, što je u tom trenutku bila ogromna podrška.
Svi pamtimo i kada je pre šest godina na konferenciji za novinare niotkuda pomenuo tada nepoznatog Dragoslava Kosmajca i proglasio ga za najvećeg narko dilera u Srbiji. On je posle samo nekoliko meseci i uhapšen, ali ne zbog droge, već zbog navodne utaje poreza.
“Što se pravite blesavi kad svi znate ko je najveći narko diler u Srbiji. I sad svi se plaše ime da mu izgovore. Jeste videli da u novinama se nikada nije pojavio. Nikad niko ne sme ništa da kaže o njemu. Ja kažem – udarite na Kosmajca”, rekao je Aleksandar Vučić u junu 2014.
Taj “narko diler”, kako je predsednik rekao, na kraju je oslobođen.
Nedavno je šef države kao novi cilj postavio borbu protiv mafije i nju pominje gotovo prilikom svakog svog pojavljivanja u medijima, a ono je skoro svakodnevno. On je prilikom jednog svog gostovanja na televiziji sa nacionalnom frekvencijom rekao da su se u sukob dva mafijaška klana uključili i “neki ljudi iz državnog aparata”, a potom pomenuo i navodne osobe iz državne službe koje se “slikaju u vozilima od po 400.000 evra”.
“Nije problem samo u sukobu dva klana nego u tome što su uključili neke ljude iz državnog aparata. Nadležni organi rade svoj posao. Za neke ljude sam već dobio informacije. Znate, kad se ljudi slikaju u vozilima od po 400.000 evra, a rade u državnoj službi, morate da se zapitate odakle to, ko je to dao i za šta”, rekao je predsednik Srbije.
NJemu bliski mediji izbacivali su potom bombastične naslove o “funkcioneru iz vrha države koji vozi auto od 400.000 evra” i koji će “prvi biti uhapšen”.
“Vučić nije izašao iz moda radikalskog opozicionog bukača”
Đorđe Vukadinović, urednik Nove srpske političke misli, navodi da su ovakve izjave krajnje neprimerene kada dolaze iz usta radikalnih opozicionara, a kamoli kada ih izgovori prvi čovek države. On kaže da Vučić nikada nije izašao iz moda radikalskog opozicionog bukača, te da ma koliko problematične i skandalozne, ovakve izjave ne treba da čude.
“Primarna funkcija ovih izjava je marketinška i služi podizanju rejtinga. To, međutim, ne znači da u nekim slučajevima nema i drugi dodatni smisao. To je i poruka i uopozorenje nekim pojedincima i strukturama, kojima je ta šifrirana poruka namenjena. Najčešće je u pitanju i jedno i drugo. Prema javnom mnjenju i biračima se emituje poruka beskompromisne borbe protiv kriminala, a istovremeno se tom nekom ili nekima poručuje: ‘Smirite se, vodite računa šta radite. Na tapetu ste’. To što mi ne znamo ko je u pitanju, ne znači da i ti ne znaju. Uostalom, siguran sam da nema mnogo pojedinaca u Srbiji koji voze auto od 400.000 evra, a pogotovo među zaposlenima u državnim strukturama”, zaključuje Vukadinović.
On navodi da je vrlo moguće da se skrene pažnja sa dramtične epidemiološke situacije, budući da se maltene dupliraju brojke zaraženih. Vukadinović dodaje da su ovakve vrste nastupa od strane prvog čoveka države neprimerene i za svaku osudu.
“Ili neka pusti institucije da radi ili da ih ohrabri, ako je to potrebno. Nisam siguran da će biti spektakularnog hapšenja. Ako ga bude, neće imati uticaj na njegov rejting, kao što je to bilo posle hapšenja Miroslava Miškovića”, kaže on.
“Udar na Miškovića bio najjače marketinško oružje”
Da su Vučićeve najave prvenstveno u funkciji političkog marketinga smatra i Dragan Popović, direktor Centra za praktičnu politiku. On kaže da populisti uvek koriste fraze poput “borbe protiv mafije”, korupcije…
“Svaki populistički lider se predstavljao kao neko ko će očistiti državu od kriminalaca. Tako je Vučić i došao na vlast. Udar na Miroslava Miškovića bilo je najjače marketinško oružje. Sad je pitanje da li se nešto unutar struktura promenilo, pa mora da šalje takve poruke”, navodi Popović.
On dodaje da ovakve izjave služe i za skretanje pažnje sa drugih problema.
“Jasno je da je marketing, jer tu borbu ne najavljuje neko ko je nadležan, kao na primer Zagorka Dolovac, već predsednik države koji nema nikakve nadležnosti”, zaključuje Popović.
Lazanski imao važan sastanak u Rusiji, a šta je dogovoreno pročitajte OVDE.
Izvor: Nova.rs