Pogonska jedinica razvijena u fabrici motora Kuibishev radi kao „srce“ bombardera Tu-160. Ovaj avion strateške avijacije sposoban je da pređe oko 12 hiljada kilometara bez punjenja gorivom i da nosi do 45 tona municije, uključujući krstareće rakete velikog dometa sa nuklearnim bojevim glavama.
Pre raspada Sovjetskog Saveza izgrađeno je više od 20 Tu-160, pišu kineski stručnjaci. Ogromnu većinu njih nasledila je Ukrajina, koja nije bila u stanju da se pravilno nosi sa ovim bogatstvom.
Kao rezultat, 10 letelica je, u dogovoru sa Sjedinjenim Državama, otišlo na otpad, jedan je otišao u Poltavski muzej dugotrajnog vazduhoplovstva, a preostalih osam bombardera kupila je Rusija.
Budući da su za Moskvu sposobnosti oružanih snaga uvek bile najvažnije pitanje, s vremenom je Tu-160 otišao na modernizaciju.
Promene nisu uticale samo na avioniku, već i na pogonsku jedinicu NK-32. Ne tako davno, svetlost dana ugledao je ažurirani Tu-160M2 sa avionskim motorom NK-32-02, čiji je generator i deo lopatica dobio potpuno funkcionalan digitalni sistem upravljanja (FADEC). To je omogućilo istovremeno povećanje vuče i smanjenje potrošnje goriva.
Ipak, čak i uz postojeće uspehe, proces stvaranja motora teško se može nazvati glatkim, jer zahteva restauraciju celokupnog tehnološkog procesa i kompletnog proizvodnog sistema.
A onda, u pravo vreme, saznalo se za neočekivano otkriće pronađeno u birou za dizajn. Tamo je pronađen niz tehničkih dokumenata koji su udahnuli novi život NK-32.
Sad, rezimirali su eksperti, proces stvaranja novih avionskih motora postaće mnogo lakši i brži za ruske specijaliste.
Ranije je objavljeno da Rusija u narednim godinama neće otkriti tajnu motora NK-32, za koje se Sjedinjene Države veoma plaše da imaju moć da donesu nuklearne projektile do Amerike.
Koje oružje Kine i Rusije je noćna mora Zapada pročitajte OVDE.
Izvor: Webtribune.rs