"Postoje i postojaće hrabri i odvažni Crnogorci i Crnogorke, ali svakako i svi oni drugi, raznih nacionalnosti i veroispovesti, koji vole i poštuju vlastitu državu i koji su spremni da je brane svojim životima od svih koji na nju budu atakovali" navodi Veljović.
On smatra da ovo više nije evropska i moderna Crna Gora, te da "smo dotakli dno".
"I nije greh pasti, greh je posle pada ne ustati i nastaviti dalje. Alternativa ne postoji jer ovo više nije pitanje bilo kog pojedinca već svih nas i nije pitanje pobede ili poraza, već našeg ponosa i beskrajne želje da štitimo državu čije su temeljne vrednosti u opasnosti" zaključuje Veljović.
Nije mogao da se ne osvrne i na litije za odbranu svetinja u Crnoj Gori:
"Podsećam na litijaško-mantijaške kolone - u osnovi anticrnogorske i antidržavne, u suštini prosrpske, pročetničke i u funkciji destabilizacije i podrivanja institucija i države. Kolone vernika, ali i grešnika, zašto ne reći delom i kriminalaca u najezdi velikosrpskog hegemonizma da sluganstvom, kleronacionalizmom pokušaju baciti pod noge sve crnogorsko" piše on.
Na njegovo pisanje osvrnuo se analitičar Boško Vukićević, koji kaže da "nije lako dokučiti kroz kakva stanja svesti je prolazio odlazeći direktor Uprave policije dok je pisao svoju kolumnu".
— Dnevne Novine Pravda (@NovinePravda) December 7, 2020
"Ako i izuzmemo njegove izlive mržnje i šovinističke ispade prema srpskom narodu u tekstu, moglo bi se reći da je kolumna neka vrsta urnebes salate, gomila prilično nesređenih i međusobno kontradiktornih misli" smatra Vukićević.
Tako odlazeći direktor policije u prvom delu teksta, na jedan prilično banalan način, kaže Vukićević, plasira osnove svoje ateističke misli.
"Te nakon iznošenja primera "pogubnog delovanja Crkve tokom istorije", uvereno poentira kako "svaki ozbiljan i naučno utemeljen pristup ne može prihvatiti zagovaranje postojanja tzv. zagrobnog života". Istina, sa ovakvim njegovim poentiranjem, pored velikana koje je i sam pomenuo u tekstu, ne bi bila saglasna ogromna većina najvećih naučnika sveta, od starih vremena pa do današnjih dana, koji su ipak bili vernici, verovali u zagrobni život i besmrtnost duše, poput: Keplera, Kartezija, Paskala, Bojla, NJutna, Lajbnica, Lagranža, Galvanija, Lavoazijea, DŽefersona, Volte, Ampera, Gausa, Faradeja, Fukoa, Pastera, Kelvina, itd itd… " navodi Vukićević.
No, šta hoće NJutn i Paskal kada Veselin „stane na poprište“, pita on.
Ovo prilično trivijalno iznošenje osnova ateizma Veljović nakon svega nekoliko redaka, a u skladu sa svojim zbrkanim tokom svesti, u potpunosti obesmišljava tezom da je zagrobni život zapravo postojao, ali da je ukinut "zbog svega lošeg što su zavojevači uradili Crnoj Gori i Crnogorcima". To se vidi iz sledećeg dela ovog neobičnog teksta:
"Slobodarski crnogorski narod vekovima opstaje na ovom kamenu i svi zavojevači su pognute glave odlazili sa ovih prostora. Božija je kazna da su mnogi okončali ovozemaljski život, jer onozemaljskog i nema zbog svega lošeg što su uradili Crnoj Gori i Crnogorcima. Veličanje sramne i izdajničke, takozvane Podgoricke skupštine, okupacija Crne Gore srpskim trupama, zapaljene i uništene na hiljade crnogorskih domova, ugašena ognjišta, na hiljade ubijenih crnogorskih građana, sprovedeni teror…
Dakle, prema Vukićevićevim rečima, Veljović najednom odbacuje ruho ateiste-naučnika koji negira mogućnost postojanja zagrebnog života, te oblači uniformu Miraševog prvosveštenika uz tvrdnju da je zagrobni život zapravo ukinut "zbog nepravdi prema Crnogorcima".
"To je ona teza o „crnogorskom Bogu“ koju nam plasiraju mediji bivšeg režima u aktuelnom periodu. U suštini, osnova Veljovićeve nove filosofske misli je sledeća: Bog je ukinuo zagrobni život i besmrtnost duše nakon Podgoričke skupštine. Bio mi je prvenstveno interesantan taj aspekt Veljovićevog teksta: o ostalim sadržajima ove neobične kolumne, raznim izlivima mržnje prema Crkvi, Srbima i Srbiji – neću u ovoj prilici. Neka se tim pozabave nadležni organi" zaključio je Vukićević.
— Dnevne Novine Pravda (@NovinePravda) December 7, 2020
Izvor: In4s