Piše: Boško Ćirković – Škabo
Ako ne verujete, iskoristite prednosti činjenice da se čitamo na mreži, proverite glagolska značenja na sledećim pretragama: OVDE i OVDE.
Dakle, po običaju, simbolika je sakrivena na svetlu, svima pred očima. Da, kad je i uočimo, budemo ili sami ubeđeni da je u pitanju puka slučajnost ili nabeđeni od strane agenata interesa centara moći da smo samo paranoični teoretičari zavere. I upravo je suprotna od značenja koje se otvoreno propagira. Sve veći broj „artista“, „influensera“, „blogera“, „podkastera“, „ubanih hroničara“ i sl. gornjom rečenicom želi da pruži nekakav pobunjenički legitimitet aktuelnoj besmisleno-samoživoj obermaterijalističkoj popkulturnoj matrici.
Mada, ako, od momenta kada marketing filosofija postaje preovlađujuća u poslovanju i životu, zagrebemo ispod površine bilo kog izvorno „subkulturnog“ ili „kontrakulturnog“ fenomena koji izbije pod svetlo blistavih globalnih reflektora, lako uočavamo preovlađujuću interesnu komponentu (za: korporacije, moćne države, naddržavne organizacije...). Izvorna pobuna i angažman su uvek na nivou kontrolisane arome.
Trik je u tome što su neki od takvih fenomena, kao npr. pank sedamdesetih godina prošlog veka, pre potpadanja pod uticaj interesom vođenih struktura tako ekstremno formulisani da su vrlo brzo dospevali u neupotrebljive faze samoproglašavanja „smrti“ i „prodaje“. Današnja obmana je lukavije postavila zamku (što, baš slučajno, i jeste osnovni prevod engleske reči „trep“) za mlade pobunjenike, upravo izbegavši odbacivanje glorifikacije banalne kvantifikacije sreće i uspeha. Štaviše, otišlo se mnogo dalje: ustoličeni su basnoslovno besmislen materijalizam i lažno komforna samodovoljnost kao glavni dokazi pobede nad svim prethodnim ličnostima, delima, predmetima, vrednostima...
„Pankeri u najkama“. Obmanuti obmanjivači koji troše hrpe virtuelnog novca, stečenog trgovinom svojim virtuelnim uticajem, na komade plastike koje za korporacije proizvode potplaćeni radnici. Sjajni, slobodni od stega svega prošlog, samožigosani propagandnim sloganima. „Samo uradi to! Svuš! Najki“. Simbolika grčke boginje pobede... surove pobede besmisla. Bezbroj puta ponovljen ritual na „TiCevi“, ispraćen milijardama pogleda preko „jaFona“. Filtrirana slika mladog nasmejanog lica, pred samoubilački let sa takvog sveta. „Samo uradi to! Svuš! Najki“. Simbolično i činjenično stanje digitalne svakodnevnice.
Ovaj lažljivi sistem može zaista uzdrmati jedino uvođenje, jenostavnijeg a suštinskijeg, izvornijeg smisla u sopstveni i živote svojih bližnjih. Usmeravanje života ka LJubavi i Dobroti i širenje istih po principu koncentričnih krugova. Nastojanje da se svedoči superiornost tih univerzalnih (a besplatnih!) ljudskih vrednosti sopstvenim primerom. To ne znači odbacivanje tehnike i tehnologije kao alatki, samo svest da: „lajk“ nije LJubav, „influens“ nije svedočanstvo primerom, novac nije BOGatstvo... „zamka“ nije pobuna... LJubav i Dobrota, toliko „dosadne“ i nekomercijalne, su danas pobuna.
Knjigu “Odmetnost” Boška Ćirkovića Škaba možete poručiti OVDE. Tekst Škaba “Mi smo legenda” pročitajte OVDE.