Sirijska protivvazdušna odbrana je u četvrtak posle ponoći po lokalnom vremenu presrela nadolazeće rakete u blizini Homsa u središnjoj Siriji i Kuneitre na jugu, na liniji „primirja“ s okupiranom Golanskom visoravni. Nakon napada pojavili su se izveštaji da su najmanje dva aviona, jedan putnički, jedan teretni, morali da promene kurs kako ih ne bi pogodile rakete protivvazdušne odbrane.
Letovi su identifikovani kao katarski teretni let QR8294, koji je iz Bazela u Švajcarskoj leteo za Dohu. Drugi je QR419, putnički avion koji je poleteo za Dohu iz Bejruta u Libanu i napravio petlju oko libanskog grada Tripolija, pre nego što je nastavio svoj put južno od Homsa.
Izrael redovito napada ciljeve unutar Sirije tvrdeći da bombarduje “iranske” ciljeve. Upitan o tome prošlog meseca, premijer Benjamin Netanjahu rekao je da ne zna ništa, da neće komentarisati vojne operacije na bilo koji način, te se nasmejao i rekao da je to možda akcija “belgijskih vazdušnih snaga”.
Ovo nije prvi put da izraelski borbeni avioni koji bombarduju Siriju ugrožavaju civilne avione. Nedavno je Airbus A320, koji je leteo iz Teherana za Damask, prisiljen na hitno sletanje početkom februara, nakon što je skoro pogođen tokom izraelskog udara na sirijsku prestonicu.
Rusko ministarstvo odbrane je tom prilikom ovakve akcije opisalo kao “uobičajenu pojavu” za pilote izraelskih vazdušnih snaga koji u svojim operacijama civilne avione koriste kao “živi štit” .
Rusija ima gorka iskustva s tom taktikom, posebno od kad je izviđački avion ruske vojske oboren u septembru 2018. godine, tokom izraelskog udara na Latakiju, kada je ubijeno svih 14 ljudi u avionu. Kasnije je otkriveno da su snage sirijske protivvazdušne odbrane pogodile avion, jer ga je izraelski F-16 koristio kao „živi štit“.
Izraelski premijer Benjamin Netanjahu kasnije je otputovao u Moskvu kako bi se izvinio, ali vazduhoplovstvo izraelskih snaga i dalje koristi ovu taktiku za pokušaje napada na Siriju.
Putin i Erdogan za smirivanje tenzija u Idlibu! Više o tome OVDE.
Izvor: Alo