Prema izjavi, izgradnja helikoptera odvija se prema planu, zajedno sa dodatnim istraživačkim i razvojnim radovima. Državni centar za izradu helikoptera objavio je da je već počeo da vrši probne letove.
Direktor industrijskog klastera Rostek, Anatolij Serdjukov, rekao je da je helikopter Mi-8AMTŠ-VN tehnički osmišljen uzimajući u obzir borbeno iskustvo korišćenja helikoptera u današnjim oružanim sukobima.
„Motori velike visine povećane snage, novi sistem rotora, prošireni paket naoružanja, poboljšana zaštita i druge specifičnosti nadograđenog helikoptera povećavaju njegove borbene sposobnosti i omogućavaju njegovo angažovanje u specijalnim operacijama u najnepovoljnijim uslovima. Prva faza probe trebala bi biti završena u novembru. Na kraju će se letovima pridružiti još dva helikoptera ovog tipa."
Rusko ministarstvo odbrane potpisalo je ugovor sa ruskim proizvođačem rotora na helikopterima na međunarodnom sajmu naoružanja vojske-2019 za isporuku deset najnovijih helikoptera Mi-8AMTŠ-VN. Oružje bi trebalo da bude isporučeno tokom 2020-2021.
Modifikovani helikopteri zasnivaju se na avionu Mil Mi-8 (NATO naziv: Hip), srednjem helikopteru sa dvostrukim turbinama, koji je prvobitno dizajnirao Sovjetski Savez. Pored uloge transportnog helikoptera, Mi-8 se koristi i kao vazdušno komandno mesto, oružje i izviđačka platforma.
Novi helikopter razvijen je uzimajući u obzir iskustvo stečeno tokom ruskih borbenih operacija u Siriji. Helikopter Mi-8AMTŠ-VN ima dodatnu vatrenu snagu koju pružaju dva bočno postavljena 12,7 mm mitraljeza napred. Helikopter je takođe opremljen novom opremom za kontrolu leta i navigaciju, žiroskobilizovanim opto-elektronskim sistemom, reflektorom sa infracrvenim zračenjem, dvopojasnom svetlosnom opremom i prilagođen je za upotrebu sočiva za noćno osmatranje.
Da bi povećao svoju borbenu efikasnost, Mi-8AMTŠ-VN opremljen je digitalnim sistemom autopilota i kompletom odbrambenih pomagala koja automatski otkrivaju lansiranje raketa poslate na helikopter.
Kabina posade i glavni sistemi helikoptera zaštićeni su naprednim oklopom od legura titanijuma. Pod u prtljažnom prostoru i stranice helikoptera zaštićeni su do prozora uklonjivim laganim oklopom Kevlar-a kako bi se posadi omogućila dodatna zaštita.
Šta je prvi put uspela rusko-turska patrola u Siriji, saznajte OVDE!
Izvor: Pravda