Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, branio je nabavku ovih skupocenih automobila obrazloženjem da je potrebno da komunalni policajci, a samim tim i vlast, pokažu na terenu svoj autoritet. Zaboravljajući da jedna država svoj autoritet potvrđuje u neselektivnom sprovođenju zakona, tranasparentnim javnim finansijama i aktivnom i stvarnom borbom protiv korupcije, zamenik gradonačelnika je prećutao informaciju kako će demonstraciju državnog autoriteta omogućiti njegov partijski drug – Ostoja Mijailović, vlasnik Britiš Motors firme u Srbiji.
Nabakvu “Oka sokolovog”, dodatno čine sumnjivom informacija da su kupljeni polovni automobili, o čemu je za Nova.rs govorio beogradski advokat i odbornik Narodne stranke u Skupštini grada Beograda Miloš Pavlović.
On je rekao da je 2019. godine GIM izvršio kupovinu Land Rover vozila, njih ukupno 49, a kako kaže, ona su čak i snimljena na placu firme koja je sada izvršila nabavku za Parking servis.
Gorane Vesiću ..
— Pavlović Miloš (@PavloviMilo) July 28, 2020
- da li ste izvršili nabavku polovnih Range Rovera ?
- da li su u pitanju možda i vozila koja je GIM kupio za MUP RS ?
- da li su i zašto polovna vozila nabavljena 2019 godine preko Parking servisa ?
- da li ste pomogli nekome da očisti lager i zaradi ? pic.twitter.com/NfLWM4URNs
“Ja imam informaciju da firma koja je učestvovala na tenderu Parking servisa, u okviru konzorcijuma na čelu sa Britiš Motorsom, prodaje vozila i do godinu dana stara”, rekao je Pavlović, ističući da je reč je o sestri firmi Britiš Motorsa, čiji je vlasnik supruga Ostoje Mijailovića, člana Glavnog odbora SNS i predsednika KK Partizan.
Komentarišući ove navode, bivši Poverenik za informacije od javnog značaja, advokat Rodoljub Šabić ističe da se kod nabavke sistema za kontrolu nepropisnog parkiranja jasno može videti kako funkcioniše društvo i vlast u Srbiji.
“To je bez sumnje ilustracija čitavog niza loših stvari sa kojim se suočavamo. Reč je o neracionalnom odnosu prema javnim sredstvima. Kupuju se skupi, luksuzni džipovi za jednu stvar za koju se u daleko bogatijim gradovima sveta koriste mnogo skrominiji automobili, čak mopedi. Vlast u Beogradu, iako se često hvali svojim izvanrednom budžetskom situacijom, zapravo veoma često povlači ozbiljna sredstva iz budžetske rezerve države”, objašnjava Šabić, dodajući da bi se taj novac sigurno racionalnije upotrebio za neke siromašnije sredine.
“Da ne pričamo da je javno izneta sumnja da su nabavljeni polovni automobili i da su uzeti od čoveka koji je član stranke (Ostoje Mijailovića). Nema potrebe govoriti da je reč o sukobu interesa i mogućoj korupciji. NJihovo opravdanje je da na ovaj način pokazuju autoritet države, ali zaista ne verujem da iko kod nas misli da se autoritet dokazuje nabavkom skupih autombila. Po toj logici autoritet su mogli pokazati i nabavkom tenkova”, rekao je Šabić.
Netransparentnost – samo jedan od problema kod nabavke “Oka sokolovog”
Šabić ističe da je vlast odgovorna da objasni sve detalje oko potrošnje novca, naročito kad se troše velika sredstva, kao što je slučaj sa nabavkom džipova Land Rover za Komunalnu miliciju.
“Neko ko je odgovoran za novac građana treba da, ili da demantuje optužbu da su nabavili polovne automobile ili makar da pokuša da nam objasni kako je došao na ideju da ogromnu količnu novca potreši za nabavku polovnih vozila. To je za početak važno, a onda i čitav niz drugih organa mora da proveri celishodnost, zakonitost i čitav niz drugih aspekata. Definitivno se na ovom primeru može videti ta izrazita netransparentnost koja je rastuća, naročito poslednjih godina”, zaključuje bivši Poverenik za informacije od javnog značaja.
Prema konkursnoj dokumentaciji javne nabavke beogradskog Parking servisa za kupovinu džipova “Range Rover”, nedvosmisleno se može utvrditi da je ona raspisana sa ciljem kako bi posao dobila firma “Britiš Motors”, čiji je vlasnik član Glavnog odbora Srpske napredne stranke, Ostoja Mijailović.
Pročitajte OVDE šta to REM ne konstatuje punih 14 godina.
Izvor: nova. rs