“Prilično je smešno, imate stelt bombardera koji leti iznad kuće farmera, u njegovu njivu, izgleda kao da je čistač useva“, rekao je voditelj Mi Garden Čenela, Jutjub kanala koji je obično posvećen baštovanstvu i sadnji nega. Ali u ponedeljak je kanal objavio video koji pokazuje kako gledaoci mogu da koriste Gugl Ertu da sami uoče stelt bombardera.
Snimak ekrana bombardera koji leti iznad polja u Misuriju poleteo je na Redditu, gde je dobio više od 109.000 glasova i privukao je pažnju vazduhoplovaca na nezvaničnom subreditu vazduhoplovnih snaga.
"Baš je'stelt'", napisao je jedan komentator.
"Šta pokušavaš da kažeš? Ne vidim ništa", našalio se drugi.
„Meni liči na meteorološki balon“, napisao je treći, pozivajući se na to kada je vojska 1947. objavila da je pronašla „leteći disk“ u blizini Rozvela u Novom Meksiku, da bi kasnije povukla izjavu i rekla da je to balon za vremenske prilike. .
Za razliku od NLO-a, nije iznenađujuće videti bombarder B-2 kako leti iznad Misurija. Na kraju krajeva, jedina B-2 baza na svetu nalazi se u Vajtman vazduhoplovnoj bazi, samo oko 20 milja južno od mesta preko kojeg je avion primećen kako leti na Google Earth-u. (Direktna veza do slike Google Zemlje može se naći ovde.)
Ipak, sa svojim dizajnom letećeg krila, svojom sposobnošću poput nindži da prodre u neprijateljsku vazdušnu odbranu i svojom reputacijom da leti širom sveta kako bi ubijao borce ISIS-a u gluvo doba noći, letelica daje auru zbog koje je primetiti na dnevnom svetlu sa jednostavnim alatom kao što je Gugl Ertu ili Gugl Mapsu prava poslastica.
„B-2 je dizajniran da krene u akciju kada Los Anđeles gori i GPS signali su ometani“, napisao je Vilijam Langeviše u članku za Atlantik iz 2018. o misiji B-2 za bombardovanje boraca ISIS-a u Libiji. „Napravljen je da pobedi najnaprednije sisteme protivvazdušne odbrane na svetu. Pored svojih konvencionalnih navigacionih mogućnosti, ima autonomne sisteme koji rade nezavisno od bilo kog zemaljskog ili svemirskog predajnika.”
Osim što je smrtonosan, on je i udoban: Spirit ima toalet, mikrotalasnu pećnicu, nekoliko hladnjaka za odlaganje grickalica, dovoljno prostora da jedan od njegova dva pilota legne i odspava, pa čak i „izuzetno udobna” sedišta u kokpitu, napisao je Langeviesche.
Ipak, pisac Atlantika doveo je u pitanje odluku američke vlade da koristi B-2, od kojih je svaki koštao 44,27 miliona dolara godišnje za održavanje od 2018. To ga čini najskupljim avionom za održavanje u inventaru vazduhoplovstva, i korišćen je da bombarduje ne više od 100 ljudi koji su logorovali u pustinji u zemlji koja nema čak ni protivvazdušnu odbranu.
„Bombardovanje neukih naoružanih ljudi u pustinji van zemlje je daleko od pokretanja napada na modernog vojnog protivnika“, napisao je Langeviesche. „Ali visoka cena misije je možda bila privlačna birokratskom, ako ne i vojnom logikom – možete izgubiti novac ako ga ne potrošite – ili je B-2 možda trebalo samo malo posla.
Šta god da je razlog za korišćenje B-2 iznad Libije, koncepti poput stelt i strateškog bombardovanja vraćaju se u prvi plan dok se vazduhoplovstvo priprema za mogući rat sa Kinom ili Rusijom. U stvari, služba želi da potroši oko 203 milijarde dolara na razvoj B-21 Raider, novog strateškog stelt bombardera sa letećim krilima koji veoma podseća na B-2 i dizajniran je da zameni starije avione.
„Dizajniran da radi u sutrašnjem okruženju visoke pretnje, B-21 će igrati ključnu ulogu u obezbeđivanju trajnih američkih vazdušnih snaga“, pisalo je Vazduhoplovstvo na svojoj veb stranici o Rejderu.
Deo razloga zašto Vazduhoplovstvo ulaže toliko novca u B-21 je taj što želi da kupi najmanje 100 bombardera. Poređenja radi, napravljen je samo 21 B-2. Jedan od njih je uništen u nesreći bez smrtnog ishoda 2008. godine, a drugi je oštećen u septembru nakon što je skliznuo sa piste u Vajtmanu. svaki B-21 će koštati oko 639 miliona dolara u dolarima za 2019.
Tako da ćemo možda jednog dana takođe videti slike B-21 u toku leta na Gugl Ertu Čitaoci orlovih očiju su možda primetili crveno-plavi efekat zamućenja na slici B-2. Prema NASA-i, to je zato što se satelitske slike razlikuju od tipičnih fotografija. Dok se fotografije prave „kada se svetlost fokusira i uhvati na površinu osetljivu na svetlost“, satelitski snimak „nastaje kombinovanjem merenja intenziteta određenih talasnih dužina svetlosti, vidljivih i nevidljivih ljudskim očima“, napisala je NASA na internetu.
Većina vidljivih boja može se stvoriti kombinovanjem crvene, zelene i plave, tako da sateliti kombinuju crvenu, zelenu i plavu sliku kako bi dobili sliku sveta u boji, objasnila je NASA. Međutim, Nevsveek je istakao da avioni u letu mogu zamagliti boje zbog toga koliko se brzo kreću.
„Ako stavite stare 3D naočare sa crvenim i plavim sočivima, to možete videti u 3D. Probajte“, napisao je jedan drski komentator na podredditu za vazduhoplovstvo.
To samo pokazuje da je uhvatiti Duha teško, ali uz nebo puno satelita, internet vezu i malo sreće, sve je moguće.
— Dnevne Novine Pravda (@NovinePravda) December 22, 2021
Izvor: Kurir