U ovom momentu se realizuju letno-tehnička ispitivanja modernizovanih letelica. Ceo proces se odvija u okviru Nacionalnog centra „Mil i Kamov“. Prema najnovijem planu završetak opitno-konstruktorskog rada se očekuje do početka naredne godine. U skladu sa ovim procenama, kao i tempom proizvodnje modernizovanih letelica, očekuje se da će prvi serijski modeli borbeno-izviđačkih helikoptera Ka-52M „Aligator“ biti spremni za isporuku jedinicama ruske armije do kraja 2022.godine. Ovo je kratki sažetak izjave generalnog direktora kompanije AAK „Progres“ Jurija Denisekova.
On je napomenuo da je u prošloj godini njegova kompanija uspela na bazi standarnog helikoptera Ka-52 da kompletira dve modernizovane eksperimentalne letelica na kojima je primenjen paket modifikacije za Ka-52M. Ove modifikacije su dužne da poboljšaju letno-tehničke kartakteristike letelice kao i njene taktičke sposobnosti.
Projekat podizanja ukupnih tehničko-taktičkih i eksploatacionih sposobnosti na nivo Ka-52M realizuje se u okviru opitno-konstruktorskog rada kodnog imena „Avangard“. Osnovni pravci koji su određeni prilikom unapređenja letelice su određeni na osnovu iskustava njegove borbene upotrebe (Ka-52 „Aligator“) na prostoru Sirije.Prve informacije o paketu modernizacije za helikopter Ka-52 „Aligator“, pojavile su 2019.godine. Tada je okviru Međunarodnog sajma savremenog naoružanja i borbene tehnike „Armija-2019“ od zamenika ministra odbrane Alekseja Krivoručka.
Što se tiče konkretnih stvari koje će biti implementirane u projektu „Avangard“ ruski konstruktori će posebnu pažnju usmeriti na povećanje oklopljenosti same letelice. Druga važna stvar će biti povećanje tehničkih sposobnosti optoelektronskog i nišanskog sistema koji se nalaze u opremi ovog helikoptera. Ovaj poslednji će morati da ispuni izuzetno zahtevne tehničko-taktičke kriterijume kao što su otkrivanje i praćenje ciljeva na rastojanjima od nekoliko desetina kilometara. Ovo će zaista biti revolucionaran iskorak pošto u današnje vreme optoelektronski uređaji mogu da omoguće ovu sposobnost na daljinama od najviše 10 kilometara.
Što se tiče naoružanja ono će najviše biti unapređeno na planu integraciju novih raketnih sistema. Opšte je poznato da je dalekometni protivtenkovski raketni sistem „Hermes“ prošao proveru samo na letelicama Ka-52. Ove rakete su ušle u borbeni komplet palubnih verzija ovog helikoptera oznake Ka-52K „Katran“ koji su bazirani na nosaču aviona „Admiral Kuznjecov“.
Prve informacije o razvoju naprednog protivtenkovskog raketnog kompleksa „Hermes“ u javnosti su se pojavile 2015. godine. Tada je saopšteno da se raketni kompleks „Hermes“ razvija u dve varijante: prvu, koja je namenjena za uništavanje zemaljskih ciljeva u zoni vidnog polja na rastojanjima do 20 km, a takođe i varijanta za uništavanje zemaljskih ciljeva koji se nalaze preko horizonta, na distancama i do čak 100 km.
Raketni komleks „Hermes“ može da se kači na više platformi, i u taktičkom smislu popunjava prostor između navođenih artiljerijskih granata i operativno-taktičkih raketnih sistema. Sa njim je moguće opremiti vazduhoplovne platforme kao što su avioni i udarni helikopteri, zatim kopnenu borbenu tehniku, kao i površinska plovila. Takođe, predviđena je i upotreba na udarnim bespilotnim letelicama.
Sirijski opit
Taktički koncept upotrebe borbeno-izviđačkog helikoptera Ka-52 je usmeren na otkrivanje neprijateljskih pozicija i njegove tehnike na velikim daljinama, nakon čega može ili samostalno da izvede zadatak njegovog uništenje (vođeno visokoprecizno naoružanje), ili da navodi artiljerijsko-raketne sisteme, uključujući i taktičku avijaciju.
Sa druge strane Ka-52 je imao prednost prilikom izvođenja noćnih akcija. On je sa velikog rastojanja otkrivao tenkove terorista i njihovu drugu oklopnu tehniku, uporišne tačke, osmatračnice, zborna mesta, i uništavao ih sa bezbednih daljina navođenim visokopreciznim naoružanjem. Istina, ima nekoliko video-klipova na kojima se vidi dejstvo ovih helikoptera nevođenim raketnim zrnima i u neposrednoj zoni vatrenog kontakta. Međutim, tom prilikom ovi helikopteri nisu koristili klasičnu „kružnu“ formaciju koju uglavnom koriste udarni helikopteri prilikom pružanja bliske vatrene podrške trupama na zemlji. Oni su svoja dejstva izvodili munjevito, devizom „udari i beži“.
Treba istaći da se Ka-52 veoma dobro pokazao prilikom organizacije druge ofanzive za oslobođenje grada Palmira. Zahvaljujući snažnom radaru i optoelektronskim sistemima koje ima u svojoj opremi, ovaj helikopter je u noćnim operacijama naneo veliku štetu terorističkoj organizaciji Islamska država. On se uglavnom koristio za navođenje udarnih odeljenja taktičke avijacije opremljene jurišnicima Su-25.
Ka-52 „Aligator“ je borbeno-izviđački helikopter, koji je namenjen za borbu protiv tenkova, oklopne i druge borbene tehnike, neprijateljske žive sile, helikoptera i ostalih vazdušnih objekata, na prednjem kraju odbrane i taktičkoj dubini fronta, u svim vremenskim i klimatskim uslovima. On je opremljen sa savremenom avionikom koja je spregnuta sa respektabilnim naoružanjem. Pogoni ga snažan motor sa koaksijalnom elisom što „Aligatoru“ obezbeđuje odlične manevarske karakteristike, koje uključuju izvođenje složenih letnih figura. Pored toga, Ka-52 je opremljen i sistemom radio-elektronske zaštite, aparaturom za smanjenje toplotne reflektivnosti, kao i sredstvima aktivne zaštite od lakih prenosnih sistema PVO.
Nema nikakve sumnje da će modernizovani helikopteri Mi-28NM i Ka-52M sadržati i elemente koji su napravljeni od nove generacije kompozitnih materijala. To se posebno odnosi na Ka-52M. Konkretno, ruska vojna industrija je 2018.godine pokrenula projekat izrade novog kompozitnog oklopa za „superaligatore“.
Teheran ubrzo doprema naoružanje u rusku bazu Hmejmim, Putin ima jak razlog da to dozvoli. Više o tome čitajte OVDE.
Izvor: bog-rata.com