Kako pokazuju najnovija istraživanja BIRODI, u centralnim informativnim emisijama na RTS, Pinku, TV Prva, B92, Hepi i N1 u periodu od 1.12.2020. do 31.1.2021. godine Vučić je predstavljen pozitivno u čak 82,6 odsto vremena, 12,3 odsto neutralno i svega 5,1 negativno. U pozitivnom tonu predsednik Srbije procentualno je najviše predstavljen na televiziji Pink sa čak 97,7 odsto, sledi RTS sa 91,1 odsto, TV Prva i B92 sa 91, Hepi sa 90 odsto, dok je na televiziji N1 u pozitivnom tonu predstavljen 7,8 odsto.
Kad je reč o negativnom predstavljanju, on iznosi nula odsto na svih pet televizijskih stanica sa nacionalnom frekvencijom, dok na N1 ovaj procenat iznosi 37,8.
U ovom periodu predsednik Srbije najviše je govorio o temama vezanim za korona virus (23,7 odsto), spoljnoj politici (11,8 odsto), vojsci i policiji (10,3 odsto), infrastrukturi (8,6 odsto) i ekonomiji i stranim investicijama (8,2 odsto) .
Interesantno je da je predsednik zemlje koja je kandidat za pristup Evropskoj uniji o evrointegracijama govorio samo 1,4 odsto, gotovo koliko i o sportu (1,1 odsto). Vučić je namanje govorio o obrazovanju i državnoj upravi i javnom sektoru sa nula odsto, a na listi “nepoželjnih” tema je i kultura sa 0,4 odsto.
Izvršni direktor Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) Zoran Gavrilović za portal Nova.rs kaže da je očigledno da smo ušli u neformalnu predsedničku kampanju.
“Ovi rezultati pokazuju da je pet televizija sa nacionalnom frekvencijom postalo samo propagandni alat predsednika Srbije. Ovo je prostor i obaveza REM da reaguje, jer se ovakvim izveštavanjem krši pravo građana garantovano članom 51 Ustava Srbije na objektivno, blagovremeno i tačno informisanje, odnosno krši se Zakon o javnom informisanju, član 15”, kaže Gavrilović.
Prema podacima BIRODI, dodaje, bivši predsednici Srbije Boris Tadić i Tomislav Nikolić nikada ni izbliza nisu predstavljani na ovako pozitivan način.
“BIRODI je radio monitoring i 2012. godine i procenat pozitivnog predstavljanja Tadića u predizbornoj kampanji iznosio je 72 odsto, a Nikolića 66 odsto. Ali, tada smo bili u zvaničnoj izbornoj kampanji. Vučić je od 2014. godine kada je postao premijer preuzeo potpunu medijsku dominaciju. On je centralni akter medija. Od njega ne vidite ništa drugo”, zaključuje Gavrilović.
Vašington u strahu od organizacije "Kju anon" Više o tome OVDE.
Izvor: nova.rs