O novoj avionskoj opremi, koja će biti predstavljena na izložbi „MAKS-2021“, kao i planovima za razvoj vojne i civilne avijacije govori u intervjuu za Sputnjik član kolegijuma ruske Vojno-industrijske komisije Sergej Smirnov.
- Kakve inovacije možemo očekivati na smotri „MAKS-2021“?
- MAKS je tradicionalna lokacija za demonstraciju naših dostignuća. U svetu je sada veoma težak period za avioindustriju. Međutim, u našoj zemlji se uz podršku države nastavlja realizacija ključnih programa u avijaciji.
Kada je reč o civilnim avionima, na izložbi će prvi put široj javnosti biti predstavljen modernizovani avion Il-114-300, MS-21-310 sa motorom PD-14, kao i laki višenamenski avion „Bajkal“. Po mom mišljenju, najzanimljiviji je „Bajkal“, koga nazivaju još i „leteći terenac“. On ima mali broj mesta, ali je pristupačan po ceni.
Napravljen je za letove u regionima sa slabo razvijenom infrastrukturom, na neasfaltiranim pistama i u složenim geografskim uslovima. Avion je jednostavan za korišćenje, moguće je remontovati ga na otvorenom i čuvati ga van hangara na temperaturi od -50 do +50 stepeni Celzijusa. U zavisnosti od izgleda kabine avion može biti putnički, teretni, poljoprivredni, medicinski, padobranski, kartografski itd. Plan je da se od 2024. godine napravi bespilotna verzija aviona. Trenutno se vode pregovori sa kupcima.
Očekuju se novine i u vojnim avionima. Za sada ću se uzdržati od najava kako bismo sačuvali dozu neizvesnosti. Novi avion ćete videti na izložbi „MAKS-2021“.
- Koliko trenutno imate narudžbina za avion MS-21 i da li imate narudžbine iz inostranstva?
- Aktuelni ugovori predviđaju isporuku 175 aviona MS-21 čiji su kupci ruske kompanije. Postojeće narudžbine su dovoljne za proizvodnju u narednom periodu.
Mogu reći da postoji interesovanje za ovim avionom i u inostranstvu. Mada, trenutno je prioritetan zadatak - sertifikacija, konstantno povećanje tempa serijske proizvodnje i primena efikasnog sistema podrške eksploataciji.
Zahtevi ruskih kompanija za srednjemagistralnim avionima su dosta veliki što se i uzimalo u obzir prilikom razvoja MS-21. Zasićenje našeg tržišta i razvoj sistema podrške nakon prodaje će stvoriti uslove za aktivizaciju promocije MS-21 za izvoz.
- Na kojoj etapi se nalazi ispitivanje teških udarnih bespilotnih letelica „Ohotnjik“? Koliko je prototipova danas napravljeno? Da li je i dalje aktuelan plan za serijske isporuke „Ohotnjika“ posle 2024. godine, koje je ranije najavio vicepremijer Jurij Borisov?
- Teška bespilotna letelica „Ohotnjik“ ima neverovatne mogućnosti i naprednu opremu. Letelice ove klase dizajnira i proizvodi u svetu samo nekoliko zemalja.
Kao što vam je poznato, naša prva letelica je već imala probni let. U Novosibirskoj fabrici se proizvode obrasci za statična ispitivanja i ispitivanja tokom leta. Detalji i rokovi isporuke se razrađuju. Zapravo, Ministarstvo odbrane je zahtevalo da se ubrza razvojni rad.
- Da li su se promenili planovi za isporuku četiri lovca Su-57 Vazdušno-kosmičkim snagama Rusije tokom 2021. godine? Kada će se to dogoditi? Koliko će se takvih letelica isporučiti sledeće godine?
- Planovi se nisu promenili. Kompanija „Suhoj“ ima zadatak da obezbedi isporuku aviona prema planu za 2021. godinu. Fabrika nastavlja proizvodnju aviona Su-57 u skladu sa planom kako bi se izvršile planirane isporuke.
- U kojoj fazi se nalazi rad na „Megapolisu“, odnosno na projektu „Supersuhoj“? Kakve će nove mogućnosti dobiti Su-57 modernizacijom? Kada je planiran početak isporuke modernizovanih lovaca pete generacije?
- Su-57 je napredni proizvod, jedan od boljih lovaca pete generacije. Ovo je platforma koja određuje oblik domaće operativno-taktičke avijacije u narednim decenijama. Naravno, platforma se razvija i razvijaće se i u budućnosti. U okviru daljeg razvoja potencijala Su-57 biće sprovedene dodatne mere koje će značajno proširiti njegove borbene sposobnosti povećanjem funkcionalnosti kompleta opreme, proširivanjem spektra avionskog naoružanja i nekim drugim merama. Jedan od ključnih elemenata je nov motor koji razvija Ujedinjeno preduzeće za razvoj motora.
- Vi ste se već dotakli teme demonstracije novog ratnog aviona na izložbi „MAKS-2021“. Kao što je poznato, „Rosteh“ i Objedinjena korporacija za izgradnju aviona (OAK) planiraju da predstave novi lovac pete generacije. Da li domaća vazduhoplovna industrija zna koje konkretne sposobnosti omogućavaju da borbeni avion pripada šestoj generaciji?
- Avionska industrija je grana za koju je predviđen dug ciklus. Izrada aviona traje pet do sedam godina, dok je izrada motora još duži proces. Visokotehnološki proizvodi novog pokolenja su uvek rezultat kompleksne primene niza novih tehnoloških rešenja. Zato naučno-istraživački instituti i konstruktorski biroi neprestano rade na stvaranju naučne i tehničke rezerve za vazduhoplovne komplekse budućnosti i za njihove buduće zadatke. Ovo se tiče motora, avionske elektronike, materijala itd.
Vazduhoplovni kompleksi sledećih pokolenja podrazumevaju dalju modernizaciju aerodinamike, nove motore, nove materijale, opremu nove generacije, uključujući i aktivno korišćenje veštačke inteligencije, kao i mogućnost rada u režimu mrežno usmerene interakcije različitih sistema naoružanja. U našoj zemlji ne prestaje potraga i analitički rad na ove teme.
- Kada će biti gotov prvi prototip stelt-bombardera novog pokolenja (PAK DA - perspektivni avijacioni kompleks dugog dometa)? Kada je planirano testiranje leta?
- Sprovode se finalni koraci na razvoju letelice. Određen je oblik aviona, a u toku je faza usaglašavanja konstruktorske dokumentacije i priprema za proizvodnju prototipa.
- Kakva je sudbina lovca 4++ generacije MiG-35, koji od trenutka prezentovanja 2017. godine nije dobio porudžbine velikih razmera od Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije?
- Ministarstvu odbrane Rusije je, u skladu sa ugovorom, isporučeno šest aviona MiG-35. Dalje isporuke zavise od toga kako vojska vidi zadatke i pravce razvoja Vazdušno-kosmičkih snaga. Što se tiče izvoza, trenutno nema informacija da li su potpisani ugovori.
Inače, avio smotra „MAKS-2021“ biće održana od 20-25. jula u Žukovskom, nedaleko od Moskve.
Napadnut najveći sirijski grad. Više o tome čitajte OVDE.
Izvor: rs.sputniknews. com