BMC je jedan od najvećih proizvođača komercijalnih i vojnih vozila u Turskoj. NJegovi proizvodi uključuju kamione, autobuse, vojne kamione i oklopna vozila.
Kompanija je osnovana 1964. godine, sa 26% partnerstva britanske British Motor Corporation. Preuzeo ga je Çukurova Holding iz Turske 1989. godine, a vladin TMSF (Turski fond za osiguranje štednih depozita) 2013. godine.
BMC je konačno preuzet u vrednosti od 751 miliona turskih lira, u partnerstvu od 51% turske strane (Ethem Sancak & Talip Ozturk) i 49% katarske strane (KAFIC – Odbor za industriju oružanih snaga Katara).
Ministar odbrane u Vladi Kosova, Armend Mehaj, pohvalio se nakon službene posete Ankari, da je dogovorena isporuka vojne opreme Prištini od strane Turske i to baš od ove firme. Reč je o taktičkim oklopnim vozilima tipa „Vuran“ i „Kirpi“, a dogovorena je isporuka 14 vozila.
Ova vozila već neko vreme koriste turske snage bezbednosti i imaju visoku pokretljivost i izdržljivost, a mogu da rade u teškim vremenskim uslovima i na veoma nepristupačnom terenu.
Tzv. Kosovske bezbednosne snage svake godine od Vučićevog prijatelja i brata Erdogana dobijaju donaciju od oko 100 miliona turskih lira (oko 9,7 miliona evra), kojom se onda ugovara kupovina vojne opreme.
I svi bi rekli da nije ništa neuobičajeno u celom tom postupku, da režim Aleksandra Vučića, kojem su puna usta patriotizma i brige za Kosovo, upravo preko iste firme, nabavlja autobuse za GSP Beograd. Naravno, sve ovo ne bi bilo moguće bez amina Vučićevog prijatelja i brata, Redžepa Erdogana, koji je nedavno izjavio kako predano radi da što više zemalja u svetu prizna Kosovo kao nezavisnu državu.
– Gde god postoje potlačene države, mi smo tu da pomognemo, a jedna od ovih zemalja je Kosovo. Sada 114 zemalja priznaje Kosovo i želimo da se taj broj poveća – istakao je Erdogan.
To nije sprečilo Vučića da preko svojih podanika u upravi Grada Beograda obezbedi nabavku 100 zlobnih autobusa na gas od BMC-a, na, kako stručnjaci tvrde, „grubom i bezobrazno nameštenom tenderu“, gde se unapred znalo ko će dobiti taj posao.
– Pitamo i da li je istina da se na tender javio drugi ponuđač sa nižom cenom i boljim proizvodom, ali je odbijen iz proceduralnih razloga? Kako je moguće da će ovih 100 autobusa biti plaćeno enormnih 342.000 evra po vozilu, a da su isti zglobni autobusi na gas marke BMC plaćeni u Novom Sadu pre dve godine 258.000 evra po komadu, odnosno za 84.000 evra niže nego u Beogradu – upitali su u saopštenju za javnost iz Centra za lokalnu samoupravu.
I dok režim uništava domaći „Ikarbus“, iako je Vučić obećavao da će proizvoditi motore za Mercedes, nabavljaju se, i to ne prvi put, autobusi od firme koja je pod kontrolom Vučićevog prijatelja i brata Erdogana, a koji otvoreno radi protiv interesa Srbije na Kosovu.
Podsećamo, 2019. godine, od firme BMC Grad je nabavio 70 niskopodnih solo autobusa.
Sedat Činar, direktor turske kompanije BMC zahvalio je tada gradskim čelnicima na saradnji i predstavnicima GSP „Beograd“ i izrazio zadovoljstvo što su autobusi za gradski prevoz u srpskoj prestonici nabavljeni baš od kompanije BMC.
I Grad Novi Sad je u aprilu ove godine dobio 29 novih autobusa na gas turskog proizvođača BMC kupljenih kreditom EBRD.
Izgleda da su provizije, ako je verovati ekspertima, jače od bilo kakvog patriotizma i osećaja odgovornosti prema zemlji. A kakvi još dilovi Vučića i brata mu Erdogana su u igri, ostaje nam da vidimo.
Šta Putin kaže o Avganistanu pročitajte OVDE.
Izvor: direktno.rs