„Želimo da i motor VK-2500 prebacimo na vodonik. To će biti zajednički projekat sa ‘Objedinjenom korporacijom za izgradnju motora’. Motor će imati kriogeni rezervoar, sisteme za termostatiranje i snabdevanje tečnim vodonikom. Proces proizvodnje motora ovog tipa, prema preliminarnim procenama, trajaće oko pet godina. Tokom ovog perioda će biti obavljen niz ispitivanja“, rekao je on.
Letačka testiranja motora na vodonik mogu se održati u letećoj laboratoriji Jak-40LL, pojasnio je Gordin.
Podsetimo, ruski helikopteri „Kamov“ i „Milj“ imaju ugrađene motore VK-2500 .
Ranije se vodonik u avioindustriji primenjivao samo za vreme SSSR-a. Tokom 1988. godine avion-laboratorija Tu-155 izveo je niz letova sa eksperimentalnim motorom NK-88 koji je kao pogonsko gorivo koristio vodonik.
Šta otkrivaju toksikološki nalazi Slobodana Miloševića? Više o tome OVDE.
Izvor: rs.sputniknews. com