Britanski list je prvopodsetio na incident koji se dogodio u aprilu 2001. godine. Tada se američki izviđački avion ER-3 sudario sa lovcem J-8II Narodnooslobodilačke armije Kine.
Taj incident se dogodio u Južnom Kineskom moru. Avion američkog vazduhoplovstva bio je ozbiljno oštećen i bez dozvole je sleteo na ostrvo Hajnan, gde su kineske snage bezbednosti i ispitale sva 24 člana posade tog špijunskog aviona.
Posle izvinjenja američkog ambasadora u Pekingu DŽozefa Pruera, `špijuni`su bili.
Za okončanje tog sukoba bila je potrebna i određena doza sreće.
Tadašnji šef Bele kuće, DŽordž Buš, poverio je konflikt državnom sekretaru Kolinu Pauelu, koji je imao izuzetan uticaj i bio u stanju da donosi brze i efikasne odluke, navodi se u članku The Economist.
Ovaj list kontrolišu Rotšildi, a u njegovom uvodniku se ukazuje da sve pristrasniji Kongres SAD i američki liberalni mediji sigurno neće dozvoliti Vašingtonu da naprave kompromis sa Kinom.
Peking sada takođe nije spreman na ustupke u slučaju novog ozbiljnijeg incidenta – naglašava The Economist.
Prema ekspertu za krizne situacije, DŽangu Tuošenu, Kina i Sjedinjene Države se suštinski ne slažu oko toga kako da izbegnu moguće incidente u vazduhu.
Peking insistira da SAD obustave letove svojih vojnih avione uz granice Kine.
U Vašingtonu smatraju da ih neće biti ako se kineski piloti – pri susretu sa američkim avionima – budu ponašali „mirno i predvidljivo“.
Tokom 2021-ve se dogodilo nekoliko opasnih incidenata sa učešćem američkih i kineskih ratnih aviona.
The Economist zaključuje: „Opasna zbližavanja aviona dve zemlje u jednom trenutku mogu dovesti do katastrofe, a nastali problem biće mnogo teže rešiti nego ranije.
Izvor: Fakti.org