"Sake Viva" naziv je kampanje, koju vodi Nacionalna poreska agencija (NTA) i u kojoj se traži od onih između 20 i 39 godina da daju predloge koji bi pomogli da se revitalizuje popularnost alkoholnih pića, koja su pala u nemilost zbog promena načina života tokom pandemije koronavirusa i među mladima.
Konkurs, koji traje do 9. septembra, poziva na "nove proizvode i dizajne", kao i na načine za promovisanje pijenja kod kuće.
Učesnici se, takođe, podstiču da istraže metode prodaje koristeći metaverzum, navodi lokalni sajt jiji.com.
NTA je saopštila da je potrošnja alkohola u Japanu pala sa prosečnih 100 litara po osobi godišnje koliko je iznosila 1995. godine na 75 litara u 2020.
Smanjenje prodaje alkohola pogodilo je japanski budžet i produbilo budžetski deficit.
Takse na alkohol činile su 1,7 odsto japanskih poreskih prihoda u 2020. godini, tri odsto u 2011. i pet odsto u 1980.
Ukupan prihod od poreza na alkohol u fiskalnoj 2020. godini pao je za više od 110 milijardi jena. To je najveći pad prihoda od poreza na alkohol za 31 godinu, navodi Japan tajms.
"Pošto je rad od kuće u izvesnoj meri napredovao tokompandemije, mnogi ljudi su se možda zapitali da li treba da nastave sa navikom da piju sa kolegama kako bi produbili komunikaciju", rekao je zvaničnik agencije.
Takođe, došlo je do posebno oštrog pada potrošnje piva, a prodaja je pala za 20 odsto, na manje od 1,8 milijardi litara.
Više vesti iz sveta pročitajte OVDE.
Izvor: RTS/Gardijan