Najnovije

VOZAČ GSP-A ORGANIZOVAO PROTEST, PA DOBIO OTKAZ: ”Meni je ta firma druga kuća, a njima krava muzara”

Jedan od vozača GSP koji je u junu i julu učestvovao u organizaciji protesta nezadovoljnih radnika tog preduzeća, pa zbog toga bio suspendovan, proteklih dana dobio je i otkaz ugovora o radu. Zoran Stefanović tvrdi da je otkaz dobio nezakonito, i najavio da će sa svojim advokatom tužiti firmu ali i do juče generalnog direktora preduzeća Radišu Momčilovića, kao i direktora finansija Dejana Krstovića, i tražiće da bude vraćen hitno na posao do okončanja procesa.

Foto: Jutjub

U obrazloženju suspenzije ali i otkaza ugovora u radu navodi se da je zaposleni na protestu “neovlašćeno davao usmeno saopštenje o poslovanju Poslodavca, za šta nije imao saglasnost neposrednog rukovodioca”, te da je pritom iznosio neistine o preduzeću. Navodi se i da je time učinio povredu radne obaveze i “nije ispoštovao radnu disciplinu”, a sve to protivno internom aktu, Pravilniku o obavezama saobraćajnog osoblja GSP Beograd.

– Suspendovan sam sa posla jer se nisam na vreme pojavio na poslu 14. jula, kada je bio zakazan drugi protest i na kom sam se pojavio kao jedan od organizatora. Trebalo je da se pojavim prvi dan u novom pogonu Kosmaj, u koji sam premešten, takođe po kazni, zbog učešća u prvom protestu iz juna meseca. Po dogovoru sa nadređenima, taj dan sam uspeo da opravdam i dogovor je bio da se javim sutra na posao u isto vreme, kako bi me instruktor proveo kroz pogon i pokazao mi autobuse. Međutim, istog dana, na kućnu adresu su mi dvojica zaposlenih iz iz pogona Kosmaj doneli dva dokumenta da primim i potpišem, upozorenje i rešenje o suspenziji. Ja sam to odbio da primim, nego sam otvorio bolovanje. Rešenje je stavljeno na oglasnu tablu već sutradan, to je isto kao da je uručeno – ispričao je Stefanović.

Međutim, on skreće pažnju da je ceo postupak išao po skraćenom postupku i nezakonito.

– Prvo je trebalo da dobijem upozorenje u kom stoji da ukoliko u narednih šest meseci napravim isti prekršaj, sledi suspenzija. Ali se suspenzija ne dostavlja istog trenutka sa upozorenjem. Suspendovanje na mesec dana može da se ponovi dva puta, ali su u mom slučaju požurili i pre isteka prvog meseca dostavili su mi drugo rešenje o suspenziji, a deset dana posle toga, uručili su mi otkaz. Nije proteklo ni dva meseca od upozorenja za suspenziju, a kamoli za otkaz. Sve je urađeno onako kako ne bi trebalo da bude. Nekom se očigledno negde žuri, a sumnjam da je to zbog najave da će generalni direkltor biti smenjen, pa žuri da sa mnom završi pre nego ode – objašnjava Stefanović.

– Dakle, sve je to zbog jednog dana kašnjenja zbog protesta, i što sam govorio na protestu i rekao da se tender za nabavku opreme odeće za radnike, radio po narudžbini za jednog dobavljača. Na protestu sam bio sa svojim kolegama, da se izborimo za bolje uslove rada i veće plate, ali je to za moje poslodavce prekršaj, a ne sloboda govora. Odlazeći na tri sastanka sa generalnim direktorom, video sam da od svega toga nema ništa, da su oni toliko zabrazdili da ne dozvoljavaju saobraćajnom osoblju povećanje ličnog dohotka, a da su menadžmentu povećali plate, onda smo se odlučili na taj potez da napravimo jedan protest, zatim je došao i drugi. Da krenemo u borbu sa neodgovornim ljudima na odgovornim mestima – kaže Stefanović.

On objašnjava da će osim firme, tužiti i direktore Momčilovića i Krstovića, tražiće nadoknadu u novcu, jer za vreme suspenzije prima samo četvrtinu dohotka, ali i obštećenje za mobing i povratak po hitnom postupku na posao, preko inspekcije rada.

– Tražiću da radim dok traje postupak, pa ukoliko se dokaže da sam ja stvarno napravio težu povredu radne discipline, ja odlazim, ali ako ne, ja nastavljam da radim. Nažalost, primorali su me da to uradim. Ja sam bio protiv toga da se okrećem protiv firme koja me je othranila. Moji otac i majka i ja sa njima radili smo u GSP, svo troje imamo sto godina staža i ne može jedan Krstović, koji je došao pre šest godina, da kaže da je više voli od mene. Jer meni je ta firma stvarno kao druga kuća, dok je njima samo krava muzara. Nisam tužio firmu kada nam nije isplaćivala pun iznos za topli obrok, nisam tužio ni za prekovremene sate koji se ne isplaćuju, i koji su manje plaćeni nego redovni. Ali me je sada ta ekipa naterala da podnosim tužbu protiv preduzeća – navodi Stefanović.

„Platu fiktivno zaposlenog dele tri direktora“

On navodi da je u GSP-u bilo mnogo većih prestupa koji su prošli uz blagoslov pojedinih nadređenih, dok se njemu daje otkaz zbog jednog dana kašnjenja.

– Trojica kolega, čija imena se znaju, unutrašnja kontrola je uhvatila da su u noćnoj smeni naplaćivali karte putnicima a karte nisu davali. Oni su samo premešteni u dnevnu smenu, bez drugih sankcija. Ali su bili zaštićeni od reprezentativnog Samostalnog sindikata – priča Stefanović.

On navodi i ime čoveka koji je fiktivno zaposlen u preduzeću ali da se tu ne pojavljuje, već njegovu karticu overavaju drugi, dok platu dele tri direktora. “On radi privatni posao, njemu ta plata nije potrebna ali mu treba staž i onda to tako funkcioniše”, tvrdi Stefanović.

Znaju da vozila nisu ispravna, a šalju ih na ulicu, da bi dobili bonuse

– Mnogo je neregularnosti u GSP-u, primera radi, u 80 do 85 odsto slučajeva vozila izlaze neispravna na liniju. Razlog je taj ukoliko u intervalima recimo osam sati pa deset pa 12, 14, šalje se izveštaj koliko je vozila na stanju na ulicama u tom trenutku. Ukoliko nije određeni, planirani broj vozila za taj dan u tom trenutku na ulici, GSP plaća penale Gradu, kao i privatnici. Da ne bi plaćali penale, na silu izvoze neispravne autobuse, da bi ih bilo dovoljno. Ja lično sam odbio direktora svog pogona da isteram jedan autobus. On kaže: isteraj ga samo zbog brojnog stanja, ja sam rekao neću. On zna da je neispravan i opet pokušava. Direktori pogona znaju da vozila nisu ispravna i svesno ih šalju na ulice – priča iskustva Stefanović.

On dodaje da rukovodstvo ima bonus ako ne potroši novac za rezervne delove, te to maksimalno koristi.

– Dakle, ukoliko u tom mesecu ne potrošite novac predviđen za rezervne delove, dobijete bonifikaciju 20 ili 30 odsto na platu. Znači, uspešan direktor, nije potrošio novac, a ovamo što vozilo izlazi neispravno, to nema veze. Nema veze što putnici uđu u autobus gde od tri osovine, koči samo srednji desni točak. a putnici to ne znaju, tvrdi Stefanović.

– Uzeli su nam sve. Imali smo našu službu održavanja. Komplaktni naši uređaji i sistemi za pranje, koristi privatna firma, samo prošaraju metlom, većina vozača ne da da im ulaze u kabinu i čiste prljavom krpom tablu. zato su vozila kao da nisu čišćena uopšte. Imamo pravnu službu centralnu od oko 70 ljudi koja se nalazi na Dorćolu, imamo po dva tri čoveka kao pravne ekipe po pogonu svakom. Oni angažuju advokatsku kancelariju za ogromne sume novca, u svim postupcima. Recimo, pokvari se autobus, mi nemamo rezervni deo, naš vozač sedne i odveze ga u fprivatnu firmu u Dobanovcima, oni stave taj rezervni deo , parkirer vrati autobus kod nas u garažu, naši mehaničari ugrade taj deo u autobus a ovi naplate sve – priča dalje naš sagovornik i navodi još primera nesankcionisanja i “javašluka”.

– Iznosili su ljudi gorivo, mazivo, mast, čak i u autobusima, koji bi trebalo da se pregledaju kada izlaze iz garaže, iz kruga pogona, ali se to ne radi. Mnogo toga se kralo – kaže Stefanović.

Ali, napominje i da su ljudi u velikom strahu.

– Nas vozača je oko 2.500, a vrlo malo je onih koji su spremni na otkaz i pretnje i premeštaje i mobing. Neću da prepustim lopovima moje preduzeće, i zato se borim. Spreman sam bio ja na ovo (otkaz) , već kod prvog protesta. Samo nisam očekivao tako brzo. Ali se nadam i da će novi gradonačelnik da ispuni obećanje da će da očisti GSP od rukovodilaca koji zloupotrebljavaju položaj.

Izvor: Danas

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA