Najnovije

NOVA STRATEGIJA ZA JADAR: Najpoznatiji lobista američke vlade lobira za Rio Tinto

Ekološki ustanak navodi da je nakon kraha dosadašnje politike kompanije Rio Tinto, aktuelna vlast odlučila da angažuje "Rendon Grupu". Dostavili su dokument u kome je predstavljena "nova lobistička strategija" za sprovođenje projekta „Jadar“. Vlasnik ove grupe DŽon Rendon ima višedecenijsko međunarodno iskustvo u vođenju strateških preokreta i rehabilitaciji političkih odnosa i odnosa kompanija koje se bave eksploatacijom energenata sa građanskim društvom, navodi Ekološki ustanak.

Protest protiv Rio Tinta (Foto: Jutjub)

- S obzirom na to da je dosadašnja politika kompanije Rio Tinto i Aleksandra Vučića doživela apsolutni krah i izazvala masovan otpor i sveopštu pobunu građana, učić se odlučio da angažuje gospodina DŽona Rendona, jednog od najpoznatijih lobista američke vlade, koji je, između ostalog, radio kao izvršni savetnik Bele kuće, Ministarstva odbrane SAD i američke bezbednosne zajednice, predavač na Ratnom koledžu SAD i Univerzitetu nacionalne odbrane, albanskoj Akademiji oružanih snaga, Akademiji odbrane Velike Britanije - navodi Ekološki ustanak.

Pitaju i zašto baš DŽon Rendon i kakva je nova strategija za projekat "Jadar".

Nakon što je vlada Grčke potpisala sporazum o izgradnji Transjadranskog gasovoda na severu Grčke za koji je sredstva obezbedila EBRD, došlo je do masovnog otpora stanovništva i projekat je zaustavljen.

Glavni otpor ovom projektu pružile su lokalne zajednice i vlasnici zemljišta kroz čije posede je trebalo da prođe trasa gasovoda i koje, kao i u slučaju Gornjih Nedeljica, niko ništa nije pitao, navodi Ekološki ustanak.

Kako dodaju, Vlada Grčke koja je stavila potpis na ovaj projekat našla se pod ogromnim pritiskom – s jedne strane investitora, a s druge strane građana zbog kojih je projekat stopiran. Tada na scenu stupa „perception manager“ (kako sam sebe naziva g. DŽon Rendon) koji osmišljava načine i strategiju za „omekšavanje“ otpora najvećih protivnika ovog projekta.

- Osnovna ideja ove strategije bila je promena percepcije građana. Organizovano je više od 100 sastanaka sa lokalnim zajednicama kako bi se predstavili početni ciljevi studije uticaja na životnu sredinu. Oficiri za vezu sa lokalnim zajednicama, regrutovani iz samih zajednica, bili su stalno prisutni u svakom od tri projektne oblasti u Severnoj Grčkoj i bili su ovlašćeni i podsticani da pokreću inicijative za koje se smatralo da su od koristi lokalnim zainteresovanim stranama, čak i ako je to bilo „o trošku kompanije“, kao što je podrška individualnim vlasnicima zemljišta u pregovorima o izmeni trase gasovoda. Umesto da budu samo glasnogovornici kompanije, ovi oficiri su preuzimali ulogu lokalnih ambasadora i posrednika koji su imali uvažavanje lokalnih zajednica - navodi Ekološki ustanak.

- Posle godina protivljenja političara i zainteresovanih strana, prepoznato je da preokret mora da bude postepen. Međutim, kompanija je morala biti u stanju da procenjuje da li se transformacija kreće u pravom smeru. Stoga je uspostavljen plan u više koraka, kako bi se pratilo da li su politički akteri, mediji i lokalne zainteresovane strane usvojili narativ i uskladili se sa njim - kažu iz Ekološkog ustanka.

Za 24 meseca, nacionalni medijski pejzaž se sa malobrojnih, uglavnom negativnih priča o projektu izmenio u najčešće pominjanu investiciju sa više od 700 pozitivnih pominjanja u medijima. Medijska strategija je svoj vrhunac dostigla 2013. godine kada je premijer, koji se ranije suprotstavljao izgradnji, javno proglasio projekat „najvažnijim i najpozitivnijim ekonomskim poduhvatom tokom 10 godina“.

- Posle godina protivljenja političara i zainteresovanih strana, prepoznato je da preokret mora da bude postepen. Međutim, kompanija je morala biti u stanju da procenjuje da li se transformacija kreće u pravom smeru. Stoga je uspostavljen plan u više koraka, kako bi se pratilo da li su politički akteri, mediji i lokalne zainteresovane strane usvojili narativ i uskladili se sa njim - kažu iz Ekološkog ustanka.

Za 24 meseca, nacionalni medijski pejzaž se sa malobrojnih, uglavnom negativnih priča o projektu izmenio u najčešće pominjanu investiciju sa više od 700 pozitivnih pominjanja u medijima. Medijska strategija je svoj vrhunac dostigla 2013. godine kada je premijer, koji se ranije suprotstavljao izgradnji, javno proglasio projekat „najvažnijim i najpozitivnijim ekonomskim poduhvatom tokom 10 godina“.

Izvor: Nova.rs

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA