Govoreći o spotovima u kojim se targetiraju glumci, profesor podseća da je i ubistvu Đinđića i Olivera Ivanovića prethodila medijska satanizacija.
- Kada pogledamo zahteve protesta, najveći deo njih se odnosi na medije. Ne samo da se ne ispunjavaju zahtevi, već sledi ova serija spotova, pre svega atak na glumce. To upravo pokazuje da mi opet prolazimo kroz isti film. I ponovo se postavlja pitanje – ko kontroliše kontrolora? Iz kojih se centara to kreira? Misle li ti ljudi da sutra oni mogu biti predmet istih stvari - pitao je.
Društvo je podeljeno na dve medijske slike - onu koju prenose dve televizije na kablu, i onu dominantnu koju širi pet televizija sa nacionalnom frekvencijom, kao i tabloidi, kaže.
Pratite Jutjub kanal portala Pravda na kome emisije vodi Igor Marinković https://t.co/zpsfQELH7c
— Dnevne Novine Pravda (@NovinePravda) May 16, 2023
- Postavlja se pitanje da li ovi koji emituju te spotove strahuju za svoju egzistenciju, pa im je to poslednja linija odbrane ili je to instrument i poluga moći vlasti, koja shvata da ako tu polugu izgubi, smanjiće joj se poverenje i šanse da vlada večno - rekao je on.
Vlast neće odustati od kontrole medija, ali to zavisi od toga koliko će građani biti dosledni ili da li će doći do zahteva spolja, mišljenja je, prenosi N1.
- Ovde se stvarnost kreira. Imamo naduvane rejtinge, tabloidnu javnost ružičastih televizija, političke glumce i folirante i politiku bez sadržaja. Umesto da mediji kontrolišu vlast, vlast koristi medije da kreira svest. To nije novo, sećate se grafita sa Studentskih protesta 1996. "Voleo bih da živim u Srbiji sa Drugog dnevnika RTS-a"? Zamislite kakva je onda Srbija u dnevnicima Pinka, Hepija i drugih? Mi koji hodamo ulicom vidimo da nije tako, ali to je stari koncept hleba i igara - rekao je on i dodao da su tehnike manipulacije danas veoma usavršene.
Izvor: N1