Ovih vozila u Srbiji je, kako se pisalo prošle godine, oko 144.000.
Konkurs je raspisan prošle godine i trajao je do 31. decembra, a isplata je krenula od 1. januara ove godine, prenose beogradski mediji.
Procedura za ovu vrstu pomoći države je već sada prilično jasna. Vlasnik staro vozilo predaje državi, koja će ga reciklirati u skladu sa svim propisima.
RUMUNIJA UBRZAVA RADOVE - HOĆE U LUKE! Direktno ka Ukrajini, zaobilaze Poljsku, Mađarsku i Slovačku (MAPA)
Građani mogu da kupe polovni ili novi auto. Praktično, moguće je kupiti automobil koji nije stariji od 1. januara 2015. godine i koji mora da ima Evro 6 motor. Tako će vas polovni „golf“ ili „pežo“ proizveden 2016. godine, umesto 11.000 evra, koštati 2.100 evra manje, pod uslovom da državi na reciklažu date starog dizelaša.
Inače, vozila sa standardom evro 1 proizvedena su u periodu od 1992. do 1993. godine. Ona sa evro 2 motorom imaju početnu godinu proizvodnje 1996., a evro 3 od 2000. godine.
560.000 vozila sa starim motorima
Reč je o meri iz plana države za smanjenje zagađenja vazduha koji je usvojila Vlada Srbije na predlog Ministarstva za zaštitu životne sredine.
U Srbiji ima 2,8 miliona automobila, dok ih je 2012. godine bilo 1,8 miliona, što znači da je za nešto više od 10 godina registrovano milion novih vozila. Polovni automobili nesumnjivo prednjače.
Od 2,8 miliona, 560.000 je vozila sa starim motorima, Evro 1, Evro 2 ili Evro 3, a to su najveći zagađivači, ukazao je ministar.
"Zato smo predvideli da od 1. januara 2024. godine, ukupno 102 miliona evra uložimo u zamenu 140.000 dizel vozila. Država daje subvenciju od 2.100 evra za zamenu putničkog auta, 2.500 evra za laka teretna vozila i 2.900 evra za autobuse", rekao je ministar Goran Vesić.
RUSI IH ČEKALI CELU NOĆ: Na Božić zarobljena solidna grupa ukrajinskih vojnika (VIDEO)
Izvor: Sputnik.rs