Najnovije

Slobodan Reljić: "Koka-kola" na srpskoj slavi – bez Kosova

Pravo učešća u nagradnoj igri imaju isključivo "lica sa prebivalištem u Republici Srbiji (bez Kosova i Metohije)". "Koka-kola" računa na srpske pare, ali sledi "evropski put" antisrpske politike.

Piše: Slobodan Reljić

"Koka-kola" civilizacija je okupirala sve. Vi postojite da bi vam korporacija prodala – svoju robu! Ali to nije sve. 

Pre više od jednog veka američki kapitalizam je došao do saznanja da nije osnovno nalaziti put do potrošača da se svoja roba pohvali a da bi se prodala, nego se krenulo u iznalaženje načina "kako bi ljudske instinkte trebalo mobilisati da potrošnja postane obaveza". To je odavno uočio Stjuart Juan, autor knjige o "advertajzingu i društvenim korenima potrošačke kulture" koja je doživela tridesetak izdanja – PR! A Social History of Spin.

Formiranje ljudskog materijala

Rezultati tog antihumanog i manipulativnog procesa su: "Važno oruđe za formiranje ljudskog materijala jeste reklama. To je propaganda zapadnog sistema vrednosti i stila života."

"Koka-kola" je najpoznatiji simbol toga. Jer u onom što kupujete pod tim natpisom nema ništa posebno vredno sem u vas ugrađene potrebe, koja je reklamom ubačena u vaše misli i emocije, a da vi sebe doživljavate kao nekog ko ima "stila". Coke is it! Ne, nije to stil ekskluziviteta. Naprotiv. Vi ste "opšte mesto" u masi koja se okuplja oko "koka-kola" božanstva.

Istorija "koka-kole" je istorija traženja čovekove nesposobnosti da se odupre pretvaranju ličnosti u – veselu masu. Kad pogledamo profil tog "najvećeg brenda" u totalitarnosti potrošačkog društva uočićemo dve faze: prva, kad je "koka-kola" proizvod koji uspešno prati tržišna kretanja i prilagođava se velikim promenama; nazvaćemo je kokainska faza; druga faza – kad "koka-kola" postaje kreator ideologije potrošačkog društva i sredstvo za održavanje odnosa u tom društvu.

"U reklami se ideološka obrada ljudi ispoljava u najvulgarnijoj formi, a to znači u najdostupnijoj i najdelotvornijoj formi", našao je Aleksandar Zinovjev. "Klasični obrazac reklame je naravno američki. Ona ne odražava samo stil života kako je formiran u SAD, ona učestvuje u njegovom formiranju, očuvanju i propagandi."

Važno je razumeti da se, kako je uočio Erih From, reklama "ne obraća razumu nego emociji; kao i svaka druga hipnoidna sugestija ona pokušava da na svoje predmete utiče emocionalno, a da ih zatim natera da mu se potčine intelektualno".

"Koka-kola" – krv Isusova

Kad se čoveku zavrti mozak on se može dovoditi u stanje da dubi na glavi i da veruje da je to – normalno. Uzimamo za primer Meksiko, jedno od najkatoličkijih društava u svetu, gde sveštenici znaju da umesto vina pričeste vernike "koka-kolom" i hlebom! "Koka-kola" kao krv Isusova!? Coke is it!

Izveštaj s lica mesta: "Neki ljudi piju 'koka-kolu' s religioznom odanošću, a drugi to bezalkoholno piće koriste kao vezu s Bogom. Soda piće 'koka-kola, koje je izuzetno popularno u Meksiku, često se koristi u verskim ceremonijama. Postoji i crkva poznata kao Koka-kola crkva u mestu Čiapas."

PUTIN: Ukrajina se koristi za stvaranje opasnih pretnji po bezbednost Rusije

Izvor: Rt.rs

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA