Jedan broj zapadnih zemalja obećao je da će Kijevu isporučiti F-16, a ponovljena kašnjenja se objašnjavaju složenošću njihove pripreme i raspoređivanja, kao i potrebom da se obuči dovoljan broj pilota.
„Moguće je angažovati obučene pilote. U stvari, u svetu postoje dve privatne kompanije: kanadski Top Aces i američki Draken International – vojne kompanije koje već imaju stoprocentno obučene pilote za F-16... U najgorem slučaju, ove dve privatne vojne kompanije mogle bi dobiti ugovor za upravljanje ovim avionima za Ukrajinu“, rekao je ekspert.
Prema njegovim rečima, ima dosta problema sa obukom ukrajinskih pilota.
„Francuska obučava ukrajinske pilote u vazduhoplovnoj bazi Caziers po programu koji otprilike kopira program obuke francuskih borbenih pilota. Istovremeno sa Francuskom, ukrajinski piloti koji ne govore dobro engleski se već šalju ili u Englesku ili u SAD da unaprede svoje znanje engleskog“, rekao je de Latre.
U francuskoj bazi ukrajinski piloti se u početku obučavaju na turboelisnoj letelici RS-21, u kojoj je pilotska kabina digitalizovana, za razliku od ukrajinskih aviona. Pilot mora proći „aklimatizaciju“ u takvoj mašini - naviknuti se na korišćenje instrumenata. U drugoj fazi, oni se prebacuju u stare rashodovane avione Alfa džet, a tek nakon toga mogu da budu poslati na obuku za upravljanje F-16, rekao je sagovornik agencije.
Ekspert je izričit, ako se F-16 profesionalno koristi u borbenom radu, onda to nisu ukrajinski piloti.
Jedina stvar koju su Ukrajinci mogli da urade je da lete F-16 od baze do baze u Evropi, navodi de Latre.
„Ovo može biti veoma složena situacija kada kažu da će ukrajinski pilot obučen na F-16 zapravo biti Francuz“, zaključio je francuski vojni ekspert.
Pročitajte OVDE o sve izvesnijem kraju EU integracija Srbije
Izvor: Pravda.rs