Taj video, koji ismeva izbegavanje regrutacije i ističe da vojnici koji se dobrovoljno priključe frontu ponekad mogu da putuju u inostranstvo tokom odmora, delo je medijskog tima jedne od tri najpoznatije ukrajinske vojne jedinice — Azova, Trećeg jurišnog korpusa i Hartije, piše britanski Ekonomist.
Sve tri formacije nastale su kao manje, lokalne jedinice. Azov je osnovan 2014. godine, pod komandom Andrija Bileckog, a gotovo je uništen u borbama za Mariupolj 2022. godine, nakon čega je ponovo izgrađen. Treći jurišni korpus i Hartija stvoreni su 2022. Bilecki je ponovo bio osnivač Trećeg korpusa, dok je Hartiju pokrenuo agrobiznismen Vsevolod Kožemjako.
Zahvaljujući sopstvenim kampanjama za regrutaciju i prikupljanje sredstava, sve tri jedinice su brzo prerasle u brigade, a zatim i u korpuse sa preko 20.000 ljudi svaki.
Svoje uspehe i imidž koriste i u medijima. Svaki korpus ima razvijen marketinški i kreativni tim, aktivan na društvenim mrežama i Jutjubu.
U početku su plakati bili puni oružja, potom je usledila faza humora, a u težim trenucima — mračne kampanje protiv „zombija“, kao simbol borbe protiv zla.
Danas je naglasak na vojnoj službi kao načinu života. Hartija promoviše slogan „Rasti u Hartiji“, dok Treći korpus ističe ljudsku stranu vojnika, uz poruke poput „Ovde smo da živimo“. NJihovi plakati sve više liče na političke reklame, zaključuje Ekonomist.
Pročitajte OVDE šta Lavrov kaže o Kosovu
Izvor: Politika





