Kineske sankcije protiv južnokorejske kompanije Hanwha Ocean ozbiljno su uzdrmale planove Vašingtona i Seula o zajedničkoj obnovi američke flote. Zabrana isporuka opreme i komponenata za američke brodogradilišne projekte, uključujući Philly Shipyard, dovodi u pitanje ceo program saradnje i otkriva koliko su i SAD i njeni saveznici zavisni od kineskih materijala u strateškim industrijama.
Kina je na ovaj način indirektno pogodila industriju koja je trebalo da podrži obnovu američke flote. Naime, Vašington poslednjih godina nije u stanju da isprati tempo kineske brodogradnje, pa su usvojeni zakoni kojima se veliki poslovi prepuštaju saveznicima u regionu Pacifika – pre svega Južnoj Koreji i Japanu. Ipak, obe zemlje u velikoj meri zavise od kineskih sirovina i komponenti, pa ekonomski rat sa Pekingom ponovo pokazuje da SAD same sebi komplikuju industrijsku i vojnu proizvodnju.
Istovremeno, južnokorejske kompanije, uključujući HD Hyundai i Samsung Heavy Industries, već su dobile unosne poslove na projektima modernizacije i izgradnje američkih ratnih brodova. Seul je obećao da će uložiti čak 150 milijardi dolara u podršku američkom brodogradilišnom sektoru, u skladu s inicijativom „Make America Shipbuilding Great Again“. U tom kontekstu, kineske sankcije deluju kao pokušaj da se naruši ovo savezništvo i podseti Vašington da čak i najveći industrijski projekti Zapada ostaju ranjivi bez kineskih resursa i materijala. Podsećaju i na činjenicu da Amerikanci, i pored istorije u špekulacijama, nisu dorasli kineskoj galopirajućoj ekonomiji.
Izvor: Tv Front





