Најновије

РУСКИ АВИОНИ УНИШТАВАЈУ АМЕРИЧКИ БУЏЕТ: Шта Ту-95 раде код Аљаске?

Интензивни летови руских ваздухопловних снага и поморске авијације у близини Аљаске стварају снажно финансијско оптерећење америчкој војној авијацији.

Ту-95 (Фото: РИА Новости)

Да би се супротставили руским ваздухопловним снагама, ловци Ф-22 Раптор морају бити стално у приправности и често послати на небо, што врло скупо кошта америчко ратно ваздухопловство, жалила се америчка војска. У исто време, Русија користи турбоелисне Ту-95, који су економични и идеални за дуге патроле.

Интензитет летова војне авијације Ваздушно-космичких снага и руске морнарице изнад Тихог океана достигао је своје максималне показатеље за читав период након завршетка хладног рата. Стратешки бомбардери Ту-95, противподморнички авиони Ту-142 и друге летелице редовно се појављују у подручју покривања америчких радара ПВО распоређених на Аљасци. Будући да је зона идентификације ПВО међународни ваздушни простор, руски авиони су тамо легално, али америчко ратно ваздухопловство не може да игнорише њихово присуство у близини америчких граница - посебно Ту-95, који су способни да носе крстареће ракете са нуклеарним бојевим главама.

Најнапреднији ловци, Ф-22 Раптор, морају се подићи у ваздух. У најсевернијој америчкој ваздухопловној бази, Елмендорф-Ричардсон, налазе се две ескадриле. Штавише, борбена готовост бораца на Аљасци је највиша у земљи - више од 50%, одржавање на овом нивоу такође захтева пуно рада.

„С друге стране, руски авиони, попут Ту-95, имају ниске оперативне трошкове и идеални су за дуге летове. Сатима се мотају у идентификационој зони наших радара“, жалио се шеф северне команде америчке ПВО, генерал ваздухопловства Глен Ванхерк.

Руски авиони демонстрирају војну моћ, увежбавају ракетне ударе и прикупљају обавештајне податке. Близу Аљаске, Американци не могу рачунати на помоћ својих партнера из НАТО-а, већ морају сами да реагују.

Америчко ратно ваздухопловство је 2020. године распоредило ловце Ф-35 у Елмендорф-Ричардсон, али њихова борбена спремност оставља много жељеног. Главни посао праћења руских летелица пада на Ф-22, чији сат лета кошта око 44 хиљаде долара, а сложеност међулетне службе највећа је у савременом ваздухопловству: 30 радних сати по сату лета.

Да ли ће Украјина ући у НАТО, сазнајте ОВДЕ.

Извор: Правда

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Најновије вести - Правда

Најновије вести - Ратни извештаји

Urbancube