Прочитајте још:Динар опет губи вредност, евро скочио на 119,5 динара!Путин упозорио на крах светске економије"Што се тиче постојећих 12 руских возова, они су пуни путника, једино имамо проблем што локалне самоуправе (Крушевац, Краљево, Вршац...) траже да се повећа број тих воза, али ми тренутно нисмо у могућности", навео је Теофиловић. Он је казао да ће Железнице Србије тек размотрити на којим ће новим релацијама увести руске возове, али да ће се сигурно користити на релацији Пожаревац - Зајечар. Воз је дводелан и има 120 места за седење и 126 за стајање, а може да се креће брзином од 120 км на сат. Опремљен је најсавременијом опремом, а главне компоненте произвели су најпознатији европски произвођачи, према међународним стандардима. Теофиловић је потписао уговор са генералним директором компаније руских железница "РЖД Интернационал" Сергејом Павловом, у оквиру посете Путина Србији и свечаног обележавања 70 година од ослобођења Београда у Дугом светском рату и 100 година од почетка Првог светског рата. Уговорен ремонт пруга на Коридору 10, радови за месец и по Српске и руске железнице потписале су, током боравка руског председника Владимира Путина Београду у четвртак, "анекс 2" уговора за реализацију руског кредита и то за реконструкцију три деонице пруга на Коридору 10, на северу Србије, а директор Дирекције за инфраструктуру "Железница Србије" Горан Максић најавио је да би радови могли да почну већ за месец и по дана. Укупна дужина пруга које ће бити реконструисане је око 65,7 км. Реч је о деоницама Рума-Голубинци (17,9 км), Сопот Космајски-Ковачевац (18,4) и Мала Крсна - Велика Плана (29,4) на северном краку Коридора 10, а вредност радова је 48,7 милиона евра. На тим пругама ће бити враћене пројектоване брзине возова од 120 км на сат, док се сада возови на њима крећу свега између 30 и 50 км на сат, изјавио је Максић Тањугу. "Тај чувени анекс 2.1 је, након дужих преговора и дешавања у железницама, потписан јуче за реконструкцију три северне деонице на Коридору 10, од укупно шест предвиђених деоница", навео је Максић. Председник Руских државних железница Владимир Јакуњин је у септембру тражио од владе да убрза потписивања "анекса 2" уговора, након чега су смењена двојица извршних директора у "Железницама Србије" због кочења руског кредита. Максић каже да је коначно уговорен посао који обухвата извођење грађевинских и електротехничких радова и набавку једног дела материјала. "Грађевински материјал за извођење радова набављен је из кредита Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) и вредност тог материјала износи око 18,5 милиона долара, тако да је укупна вредност инвестиције око 67 милиона долара". Како је рекао, планирано је да, након потребних процедура у министарствима финансија две земље, железнице започну припреме за извођење радова. "Рок извођења радова за прву деонице је 205 дана, али имамо обећање руске стране да ће због примене најсавременије технологије ти рокови бити преполовљени. Очекујемо да радови почну на првој деоници за месец и по до два месеца", казао је Максић. Према његовим речима, прве две деонице, Рума-Голубинци и Сопот Космајски-Ковачевац, требало би да почну да се граде до краја ове године и уз скраћење рокова биће завршене током наредне године. Коментаришући проблеме који су кочили потписивање "анекса 2", Максић истиче да су они превазиђени тако што су "Железнице Србије" прихватиле захтев руске стране да се узму у обзир њихови трошкови транспорта у оквиру релизације пројекта. Реч је о три деонице Коридора 10 на којима већ постоји други колосек. Максић је потписао јуче уговор са генералним директором компаније Руских железница "РЖД Интернационал",Сергејом Павловом, у оквиру посете председника Русије Владимира Путина Србији поводом свечаног обележавања 70 година од ослобођења Београда у Дугом светском рату и 100 година од почетка Првог светског рата. Извор: Танјуг
Кад руски економиста прочита Николаја Српског: Европско пропадање је давно предсказано
Врху Запада је до мозга дошла проста мудрост: "Када је птица жива, она једе инсекте, али к...