Прочитајте још: Путин “трн у оку“ руских олигархаМожда је и то ствар која је могла да буде решена раније, чиме би држава, или Влада, показала да је исцрпла разне друге могућности да уштеди пре него што је почела да стеже грађанима каиш. Али, не – прво пензије и плате, па тек онда смањивање субвенција јавним предузећима и великим земљопоседницима, рационализација броја запослених у државној управи и остале мере које би требало да колико-толико уравнотеже државну касу. А пре неколико дана стручњак Светске банке Душко Васиљевић рекао је Танјугу да велика предузећа, попут ЕПС-а, Железница или Телекома Србија, и сличне фирме постају огроман проблем за буџет.„Када погледате број запослених и фиксна средства којима те фирме располажу, то је више него у било којој другој упоредивој земљи”, рекао је Васиљевић. Илуструјући проблем, он је указао да су издвајања државе из буџета за гаранције јавним предузећима у последњих четири–пет година порасла више од пет пута (са око 70 милиона евра годишње до у овој години пројектованих близу 400 милиона евра годишње), док, према његовим речима, расту државни издаци и по основу субвенција (Железнице Србије, са неких 130–140 милиона евра годишње, највећи су корисник субвенција). Сличан је пример који је у тексту за „Политику” прошлог месеца навела економиста Даница Поповић, постављајући питање: Ако је дошло страшно доба, ако ће и пензије да смањују, зашто најпре не укину службене аутомобиле? Или: Ако већ откидају народу од уста, зашто не откину прво себи? Сигурно није случајно поменула аутомобиле, наводећи притом да се продајом свих службених аутомобила неће уштедети ни делић потребне суме новца, али да је логика државника „да не допусти да намете плаћају грађани, а да чува функционерски возни парк као зеницу ока свог”. Сам премијер Вучић је више пута говорио о арчењу возног парка и неоправданој потрошњи горива. На Главном одбору своје партије у априлу, уочи формирања владе, навео је, између осталог, да ће пола службених аутомобила бити у гаражи или продато. „Сви хоће да се возе службеним аутомобилима, уместо својим, а ми само на њихово одржавање трошимо 50 милиона евра и то зато што то одржавање иде преко неких фирми уз разне комбинације. Нема више комбинација и баш ме брига ко ће да буде љут. Колико вас је узело дневницу за пут у Лепосавић? Сви су узели. Више нећете да узимате дневнице за Лепосавић, који је у Србији, па ћете тамо да идете за џабе. Али, неће бити ни дневница за иностранство. Сит сам разних округлих столова и семинара на које се одлази у иностранство и троше паре, а да Србија од тога нема никакве користи. Ко буде ишао има да поднесе извештај и да каже шта је корисно за Србију отуд донео. Нема користи за државу, нема ни путовања. Нисмо успели ни да изгурамо укидање ротационих светала, зато што свако може да их набави на пијаци и постави, али сад ћемо то урадити”, рекао је тада Вучић. Онда је у августу, на ТВ Б92, рекао да је циљ аутобуских одлазака Владе у градове у Србији и да успостави комуникацију с људима, да званичници „виде како је обичном народу”, али и да се нешто уштеди. „Уштеди се која хиљада евра, нека плата и пензија. За Ниш смо уштедели пет хиљада евра, то је мала ствар и људи покушавају да нас исмеју, али то је питање односа. Ми смо имали 4.727 возила, а склоњено је 2.029 и тиме се само на гориву уштеди 600.000 евра. Када би се тако понашали војска, полиција, велики потрошачи, уштеда би била 23–24 милиона евра”, истакао је Вучић. Анкета „Политике” у министарствима и неким агенцијама и јавним предузећима показује дасе свуда нешто уштедело у последњим месецима или у односу на прошлу годину. Сви одреда, чини се, послушали су премијера и смањили број аутомобила, а самим тим и потрошњу горива, у распону од 20 до 30 и више процената. Додуше, на тако нешто их обавезује и уредба о начину коришћења службених аутомобила из маја ове године. МУП је, чак, смањио потрошњу бензина за 1,3 милиона литара, а најављује да ће на рачун одлазака и долазака с посла уштедети додатних 180 милиона динара. Штедели су и на службеним путовањима, ручковима и мобилним телефонима, јавним набавкама. Ребалансом буџета предвиђена је уштеда на робама и услугама од 20 милиона евра. И то није све. Штедња тек предстоји, буџетом за 2015. годину. Али, да ли је све ово могло и раније? Биљана Баковић Маријана Авакумовић Извор: Политика
Ишћенко: За преостале Украјинце је најбоље да Украјина што пре престане да постоји као држава
Украјини ће најлакше бити 2025. године. Раније је мало тога зависило од ње, а сада ни њена...