Најновије

Апел грађанима: Контролишите рачуне за струју

БЕОГРАД - Асоцијација потрошача Србије саопштила је да потрошачи који утврде да им је струја обрачуната по нереалној цени могу да напишу приговор комисији за рекламације.
Проверавајте рачуне (Фото: Bor030.net)

Проверавајте рачуне (Фото: Bor030.net)

Из АПОС-а истичу да треба чувати рачуне за струју, редовно их контролисати и у случају неправилности захтевати испуњење својих права. Због мајских поплава велика је потреба за новим бројилима због чега постоји мањак уклопних сатова и на њихову замену се чека и по неколико месеци, што је недопустиво, саопштило је АПОС. У електродистрибуцијама уверавају да ће процес набавке нових бројила бити завршен до краја октобра и да ће после тога бити извршена корекција потрошње за годину дана уназад, у складу са уредбом о условима испоруке снадбевања, наводи АПОС. Електродистрибуција, односно давалац услуга је на основу Закона о заштити потрошача дужан да у року од осам дана од рекламације одговори потрошачу, са назнаком решења проблема и рока у којем ће се проблем решити. Тај рок сме да буде дужи од 15 дана (колико је Законом прописано) једино у случају када потрошач на то пристане. У случају да потрошач не пристане на понуђене услове, давалац услуга мора да испоштује рекламациони поступак који је прописан законом. У супротном, потрошач има право да се обрати тржишној инспекцији због непоштовања одредаба Закона а може да се обрати и организацији потрошача којој ће донети сву документацију коју има како би заједнички сагледали проблем и евентуално послали приговор даваоцу услуга. У случају да потрошач оспорава висину новчане обавезе треба да настави уплаћивање рачуна за оне текуће. Давалац услуге не може да га искључи са дистрибутивне мреже, нити да му обустави пружање услуге до окончања судског поступка, и мора у писаном или електронском облику да упозори потрошача на све обавезе и да га позове да измири заостала дуговања у року који не може бити краћи од 30 дана. Забрањено је даваоцу услуге да потрошача условљава за поновно укључење, односно наставак пружања услуге плаћањем застарелих дугова. Да би у организацији потрошача могли да провере да ли је потрошач оштећен потребно је да на увид донесе спорне рачуне како би на основу износа рачуна и обрачуна киловат часа утврдили да ли је заиста обрачунавано по вишој тарифи, наводи се у саопштењу. Поред тога, неопходно је да има рачуне из истог периода прошле године, како би их упоредили. Ако потрошач није сачувао рачуне, њихов статистички преглед може тражити од даваоца услуге. Ако потрошач жели сам да провери да ли је оштећен може израчунати трошкове према тарифнику Електродистрибуције, у зависности од зоне у којој живи.
Прочитајте још:Данас је најмоћнији човек на свету, а ево како је почео(ВИДЕО) Погледајте како жандарми у хаустору туку Вучићевог брата!
"Ако утврдите да вам је струја обрачуната по нереалној цени, корак који следи је писање приговора комисији за рекламације", поручује АПОС-а и додаје да потрошачи морају чувати рачуне, редовно их контролисати и у случају неправилности захтевати испуњење својих права. Потрошачи сада добијају и савремене уклопне сатове који су интегрисани са бројилом и на којима се импулс одмах пребацује са више на нижу тарифу, подсећају у тој асоицијацији. АПОС наводи да је, према подацима ЕПС-а, од прошле године у Србији не баждарено између 50 и 60 одсто уређаја за мерење електричне енергије, што значи да око два милиона бројила треба заменити или баждарити, и да се потрошачи свакодневно сусрећу са увећаним рачунима за струју који су настали као последица неисправних бројила. Извор: Вечерње Новости

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА