БЕОГРАД- У Кини постоји пословица: без инфраструктуре нема развоја. А Србији је потребна модернизација пруге, термоелектрана или хидроелектрана, Босни и Херцеговини и Црној Гори недостају ауто-путеви, дакле, у инфраструктуру овог региона треба уложити пуно новца, а наша земља је у стању да гради то што вам је потребно.
Позивајући се на источњачку мудрост, кинески амбасадор у Београду Ли Манчанг, објашњава због чега је овај део Европе, иако Пекингу географски далек, атрактиван за њихове инвеститоре и привреднике који ће заједно са премијером Ли Кећијангом следеће недеље доћи у Београд на Самит Кине и 16 европских земаља.
Које резултате очекујете од Самита? - Најважнији његов део биће билатерални сусрети премијера као сјајна прилика за разговоре о економској и политичкој сарадњи, а онда следе и разговори Кине са свим учесницима. Други део биће бизнис форум под паролом: „Нови мотор, нова снага, нова платформа“. Из Кине стиже скоро 200 привредника из области инфраструктуре, пољопривреде, енергетике, инвестиционих и авио компанија... За њих је од велике важности да сретну људе из своје бранше и са њима размотре могућности сарадње. Трећи део Самита је посета нашег премијера Београду после 30 година. Премијер Вучић се већ показао као добар домаћин, који је свој део посла око припреме скупа одлично обавио и за то му се искрено захваљујемо.
Из перспективе Пекинга, од које је политичке и међународне важности посета вашег премијера Србији? - Србија је важна земља и у Европи и у региону, у коме је фактор стабилности. У региону има држава које још нису чланице ЕУ, али би то желеле да буду и Кина их у тим напорима подржава. Економску сарадњу са њима сматрамо саставним делом сарадње са целом Европом, односно Кине и ЕУ, иако неки сумњају да је то тако.
Откуд те сумње? Има оцена да неки унутар ЕУ не гледају благонаклоно на самите Кине и 16 држава, стрепећи да Пекинг тиме покушава да „располути“ Унију? - Наше намере су добре, а други су можда љубоморни, малодушни или нас погрешно схватају. Такве идеје немамо, већ заиста подржавамо Србију и друге земље које желе да уђу у ЕУ. Наша сарадња са ЕУ је одлична и жеља нам је да Унија буде што јача и стабилнија. Кина је чланица Светске трговинске организације, ништа не ради илегално, већ по европским стандардима.
Да ли је реално да се брза пруга Београд - Будимпешта заврши до 2017. године? - Зависи, јер су у посао укључене три стране које треба да се договарају. Да се пројекат изводи у Кини, сигурно би био готов за две године. Осим брзе пруге, следеће недеље биће речи и о једноставнијим царинским поступцима за робу која ће се транспортовати од луке у Грчкој коју је закупила једна кинеска компанија, преко Македоније, Србије и Мађарске до централне и северне Европе. Очекујем да се што пре реализује пројекат - „Костолац” Блок 2, а има идеја које се још разматрају попут обилазнице око Београда и моста код Винче, две термоелектране, док би једна наша компанија желела да модернизује сигнализацију на вашим пругама... Разговара се и са Министарством пољопривреде јер у тој сфери имамо велике потенцијале за сарадњу.
Прочитајте још:ДАЧИЋ: Морамо да реформишемо СПС! Шешељ: Шешељевци из СПС-а!
Кина је за централну и југоисточну Европу пре две године обезбедила кредитни фонд од 10 милијарди долара, какав је сада биланс фонда? - Из њега су финансирани мост преко Дунава, ТЕ „Костолац“ Блок 1, као и део Коридора 11. Фонд није испражњен, а уколико би се уговорили нови и добри пројекти, могао би да се допуни.
Која би била ваша препорука сународницима који ће следеће недеље први пут доћи у Београд - шта да виде у граду, шта да пробају од српске кухиње? - Да виде Дунав, Калемегдан, Аду Циганлију, Кнез Михаилову улицу, као и стару Скадарску, а да пробају српски пасуљ, сарме, јагњеће печење и млади сир. Извор: Новости