Прочитајте још:Први излазак Ким Џонга из Кореје – код Путина?Рожаје: Турчину неће да дају пилану- Такође, улагањима у пројекте попут изградње пруге до Будимпеште или моста преко Дунава, они запошљавају своју грађевинску оперативу. Не верујем да ће српске и мађарске фирме бити у прилици да воде радове. То ће радити Кинези - констатује Црнобрња. Кинески премијер Ли је на самиту поручио да ова земља жели да направи „копнено-поморску експресну линију између Кине и Европе“ која би ишла преко централне и источне Европе. Српски премијер Александар Вучић је у заједничком обраћању са Ли Кећијангом нагласио да ће брза пруга Београд-Будимпешта допринети баш том циљу. Заједнички приоритет Србије и Румуније је изградња аутопута Београд-Темишвар, закључено је на састанку премијера Александра Вучића и Виктора Понте. Извор: Блиц
Шест фирми из Кине хоће да ради у Србији
Ово за „Блиц“ каже потпредседница српске владе Зорана Михајловић, сумирајући резултате првог дана великог Кинеског самита у Београду. Самит је окупио око 6.500 учесника из Кине и 16 земаља централне и источне Европе. Србија је за кинеске инвеститоре припремила укупно око 15 конкретних пројеката о којима се разговарало у оквиру самита. Најближа реализацији је, према сазнањима “Блица”, изградња зоне слободне трговине у Крњачи - Циљ овог региона су инвестиције и реформе. Потребна нам је ињекција поверења и снаге. То је суштина и овог форума - изјавио је јуче премијер Александар Вучић. Он је истовремено поновио да је чланство у ЕУ приоритет за Србију. Такође, како сазнајемо, кинеска делегација је јуче била на разговорима у Индустрији машина “14. октобар” и у “Првој петолетки”. Постоји велико интересовање и за друге фирме у реструктурирању, попут ПКБ-а. Разговори ће бити настављени наредних дана, али је скоро извесно да ће кинеске компаније учествовати на тендерима за бројне фирме које су тренутно у поступку приватизације. Било је разговора и о концесијама кинеских компанија за многе деонице српских аутопутева, као и о градњи луке на Дунаву. Никола Јовановић, програмски директор ЦИРСД, каже да је изградња новог пута свиле врло реална, тим пре што је Кина већ определила новац. „Друмска и железничка веза Европе и Кине иде преко Балкана, дакле и преко Србије“, каже он. Економиста Драган Ђуричин сматра да ће се пројектима, попут изградње пруге Београд-Будимпешта, подићи ниво привредне активности и отворити нова радна места. - Наша предузећа могла би да раде на тим великим пројектима, чиме се отвара простор и приватном бизнису да се укључи у те послове - тврди Ђуричин. Економиста проф. Михаило Црнобрња верује да Кинези улагањима у инфраструктурне пројекте покушавају, између осталог, да отворе тржиште за своју робу.
Бонус видео
Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
Донације можете уплатити путем следећих линкова:
ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Колумне
Американац а херој? Код Руса и такви постоје
Постоји јак по свом емоционалном набоју и застрашујући по својој документарној истини филм...
Галијашевић: Босна неће бити мирна док у Сарајеву не престану да од ње праве пашалук
Ћеранић: Они који Додику у сарајевском процесу раде о глави могли би одговарати за злоупотребу положаја
Кад руски економиста прочита Николаја Српског: Европско пропадање је давно предсказано
Врху Запада је до мозга дошла проста мудрост: "Када је птица жива, она једе инсекте, али к...