МИСТЕРИЈА: Телефони путника несталог авиона и даље звоне!
Чак 19 породица потписало је изјаву у којој тврде да су успели да позову своје најмилије, али нису добили никакав одговор. Неки од путника су чак били онлајн на кинеској друштвеној мрежи "Ку Ку" (QQ).) Потрага за несталим малезијским авионом ушла је данас у четврти дан, док међу безбедносним званичницима у Европи, САД-у и Азији расте скептицизам да је летилица била мета терористичког напада. Малезијска војска верује да је радаром данас ушла у траг несталом авиону компаније Малезијан Ерлајнс изнад Мореуза Малака, који је недалеко одатле последњи пут имао контакт са цивилном контролом лета, пре него што му се пре четири дана изгубио сваки траг, рекао је извор из Војске. - Авион је променио курс после Кота Бару и спустио се на мању висину. Успео је да уђе у Мореуз Малака - навео је малезијски војни званичник. који је задужен за информисање о истрази, пренела је агенција Ројтерс. Свеобухватна потрага у коју је укључено 40-ак бродова морнарица 10 земаља, десетина војних авиона, хеликоптера, обалска стража, приватна пловила и 10 кинеских сателита високе резолуције, за сада, нису успели да уђу у траг боингу 777-200ЕР који је нестао с радара око сат времена по полетању у суботу ујутру на лету од Куала Лумпура до Пекинга. - Настављамо да помажемо малезијској влади у потрази и спасилачкој операцији у вези са нестанком авиона - рекао је портпарол Пентагона, пуковник Стивен Ворен. Раније су САД ангажовале у операцији потраге разарач "Пинкни" и војни авион "Орион". Према Вореновим речима, посада "Пинкнија" је истражила пронађене остатке у зони потраге и закључила да оне не припадају несталом авиону. У операцији су ангажована и два хеликоптера "Сихок" који су опремљени апаратима инфрацрвеног зрачења за потрагу у ноћним условима, пренео је АФП. Представник Пентагона је рекао да посаде америчких разарача раде у блиској координацији са војним бродовима Малезије, Кине и Сингапура. Веза са авионом изгубљена је два сата после полетања из Куала Лумпура за Пекинг и тада се налазио над Јужним Кинеским морема на удаљености од 120 морских миља од града Кота-Бару. Према прелиминарним подацима у њему су били 154 држављанина Кине, 38 Малезије, пет Индије, по седам Индонезије и Аустралије, четири из САД, три из Француске, по два из Новог Зеланда, Канаде и Украјине, по један и Русије и Холандије. Америчка влада упутила је преко викенда тим истражитеља и експерата Федералног истразног бироа (ФБИ) и службе за саобраћајну безбедност да помогне у истрази. Ројтерс извештава, позивајући се на изворе из америчке и европских влада, да су истражиоци у Малезији сумњичави према верзији да је летелица била мета напада, иако специјалне службе нису одбациле такву могућност. Малезијске власти су указале да докази до сада нису довољно снажни да би се подржала верзија о нападу, и да је "очигледан пад" авиона могао да буде узрокован механичким или проблемима пилота. - Нема доказа који наговештава терористички акт - рекао је европски безбедносни извор, додајући да, истовремено, нема ни објашњења шта се догодило ни где је авион, наводи британска агенција. Нестанак малезијског авиона са 227 путника и 12 чланова посаде вероватно није последица терористичког напада, саопштио је Интерпол, након што је обелодањено да су двојица путника у њему користила украдене пасоше земаља ЕУ. - Што нам више информација пристиже, то смо склонији да закључимо да то није био терористички инцидент - истиче Роналд Нобл, шеф Интерпола, а преноси АФП. Ова агенција је данас објавила слике двојице Иранаца, који су се на лет несталог малезијског авиона за Пекинг укрцали са укеденим пасошима. ) Роналд Нобл је изјавио како су двојица Иранаца, један стар 19, а други 29 година, у Куала Лумпур допутовали користећи пасоше своје земље, а онда су их ту очигледно заменили украденим аустријским, односно италијанским. Како се сазнаје, двојица Иранаца су планирала да потраже азил у Немачкој. Експерти кажу да то представља нарушавање безбедности, али да је то релативно уобичајено у региону који се сматра стециштем илегалних миграната. Малезијска војска је данас објавила како верује да је радаром ушла у траг несталом авиону компаније Малезијан Ерлајнс изнад Мореуза Малака, који је недалеко одатле последњи пут имао контакт са цивилном контролом лета пре него што му се пре четири дана изгубио сваки траг. Кинески државни медији јављају да је Кина одобрила 10 сателита високе резолуције, који су контролисани од стране Сателитског контролног центра Сиан у северној Кини, да се користе за навигацију, праћење временских услова, саобраћаја и других аспеката потраге авиона у коме су две трећине путника били Кинези. - До сада, са свим нашим напорима, има врло мало наде за било какве добре вести о авиону - рекао је челник вијетнамске екипе за потрагу и спасавање Фам Кјуј Тиеу, с чим се слаже истрага и обавештајни извори који наводе да је судбина авиона компаније Малезијан Ерлајнс на лету МХ370 и даље обавијена мистеријом, преноси агенција Ројтерс. Претрага је данас проширена на шире подручје Тајландског залива и Јужног кинеског мора, где је авион изгубио радио везу и нестао са екрана радара. Потрага за несталим авионом са 239 путника и чланова посаде спроводи се и на западној обали Малезије, северозападно све до Андаманског мора, засновано на теорији да је авион можда неко време летео, пошто је одступио од своје путање. Два мушкарца који су се, очигледно, укрцала у авион са украденим пасошима и мушкарац који је купио карте, остали су једини фокус истраге, наводи америчка телевизијска мрежа ЦНН. До сада, истрага није навела ко су ти људи нити зашто су били на лету, мада амерички ФБИ води своју независну претрагу базе података пошто су јуче преузели од Малезијаца. ЦНН наводи речи једног америчког обавештајног званичник које је приметио да су околности око коришћења украдених пасоша следе образац сличан трговини људима и вероватно немају било какве везе са нестанком авиона. Извор: Танјуг, Бета
Бонус видео
Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
Донације можете уплатити путем следећих линкова:
ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Колумне
Слободан Рељић: Како се добија рат против друштвених мрежа
Истраживања показују да малолетници који проводе више од три сата дневно на друштвеним мре...
СИРИЈА ПОСЛЕ АСАДА: Нова нада или ирачки и либијски сценарио!?
Зашто нови шеф Сирије Мухамед ал-Голани и његов тим игноришу израелску агресију?
Вероватно само лењи себи нису поставили питање: зашто нови шеф Сирије Мухамед ал-Голани и ...
Слободан Антонић: Да нас ситно не самељу
Блокадери, онда и данас, у персоналном смислу нису исти, али у структуралном јесу. Већина ...