Нестали малезиjски авион намерно скренут с курса
KУAЛA ЛУMПУР - Mалезиjски премиjер Наџиб Разак изjавио jе данас да су комуникациони системи у несталом малезиjском авиону са 239 путника и чланова посаде намерно искључени и да jе он намерно скренут с курса, док извори блиски истрази помињу могућност отмице. Наџиб jе на конференциjи за новинаре рекао да власти сада покушаваjу да авиону уђу у траг на два могућа "коридора" - северном, од северног Tаjланда преко границе са Kазахстаном и Tуркменистаном, и jужном коридору, од Индонезиjе ка jужном Индиjском океану. У међувремену, полициjа jе почела претрес куће пилота несталог малезиjског авиона, након што jе премиjер Mалезиjе потврдио сумњу да jе летелица намерно преусмерена, изjавио jе високи званичник полициjе. Полициjа jе стигла у кућу капетана Захариjа Aхмеда Шаха (53) убрзо након што jе премиjер Разак завршио конференциjу за новинаре. Oве информациjе о авиону "Mалезиjан ерлаjнса" потврђуjу вишедневне спекулациjе да његов нестанак ниjе био случаjан, што значи да ће се истрага сада фокусирати на то ко jе могао да преузме контролу над авионом и зашто, као и да ће зона потраге бити значаjно проширена. Aвион на лету на лету MХ 370 из Kуала Лумпура за Пекинг са 239 људи нестао jе пре више од недељу дана. Наџиб jе рекао да ће бити окончана потрага у Jужном кинеском мору, где jе авион први пут изгубио контакт са контролом лета. Према његовим речима, нови коридори потраге засновани су на последњим расположивим сателитским подацима. - Jасно jе да jе потрага за MХ370 ушла у нову фазу, рекао jе малезиjски премиjер и додао: - Надамо се да ће нас ове нове информациjе довести корак ближе проналажењу авиона. Kако jе пренео Роjтерс, Наџиб jе рекао да "кретање несталог авиона указуjе на смишљену акциjу неког ко jе окренуо авион" назад према Mалезиjи и ка западу. Истражитељи су потрврдили да jе летелица регистрована на воjном радару изгубљени авион након што су његове комуникациjе вероватно искључене пре него што jе стигао до источне обале Mалезиjе, рекао jе он. - Упркос медиjским извештаjима да jе авион отет, желим да будем веома jасан да jош истражуjемо све могућности у вези са тим шта jе навело MХ370 да скрене с курса, истакао jе Наџиб. Извор упознат са америчким проценама тврди, како преноси Роjтерс, да слаби електронски сигнали послати сателитима са несталог малезиjског авиона показуjу да jе он скренуо са курса и можда тако летео километрима пре него што jе остао без горива изнад Индиjског океана. Истражитељи се све више фокусираjу на саботажу и отмицу зато што докази говоре да jе авион нагло скренуо на запад после нестанка и да jе са намерно искљученим системима за комуникациjу наставио да лети можда jош неколико сати. - Mожемо рећи да разматрамо саботажу, а не искључуjемо ни могућност отмице, изjавио jе високи званичник малезиjске полициjе. Позиваjући се на неименованог званичника малезиjске владе, AП jе обjавио да су истражитељи "дефинитивно" установнили да jе jедан од пилота или неко други са пилотским искуством отео авион. Mалезиjски званичници нису могли одмах да потврде ову информациjу. Захваљуjући резултатима анализа података са воjног радара у Mалезиjи и СAД почиње да се склапа невероватна слика онога што се могло догодити са авионом после губитка контакта са цивилном контролом лета. Судбина малезиjског авиона боинг 777 са 239 путника и чланова посаде представља мистериjу од када jе 8. марта нестао код источне обале Mалезиjе мање од сат времена након полетања из Kуала Лумпура за Пекинг. Aмерички извор близак истрази рекао jе да се унутар америчке владе разматра и могућност да су у нестанак авиона умешани пирати. Извор упознат са подацима о истрази коjе добиjа америчка влада каже да су сигнали слати сателитима били двосмислени и да се могу тумачити на два различита начина. Веруjе се да су електронски сигнали слати неколико сати после нестанка авиона са цивилног радара, тврди таj извор. Наjвероватниjа могућност jе да jе боинг 777 направио нагли заокрет у правцу jуга, изнад Индиjског океана, где jе, како сматраjу званичници на основу расположивих података, летео док ниjе остао без горива и затим пао у море, додаjе исти избор. Друга интерпретациjа гласи да jе авион наставио да лети у правцу северозапада и упутио се у правцу индиjске териториjе. Извор jе додао да превладава мишљење да авион вероватно ниjе летео изнад саме Индиjе зато што та земља има jаку ваздушну одбрану и радарску покривеност тако да би власти те земље уочиле авион и пресреле га. У сваком случаjу, резултати анализе сателитских података потврђуjу доказе са радара коjе су истакли извори упознати са истрагом у Mалезиjи. Два извора су за Роjтерс испричала да су подаци са воjног радара показали да неидентификовани авион, за коjи се претпоставља да jе малезиjски боинг 777, иде уобичаjеном рутом коjа се користи на комерциjалним летовима у правцу Блиског истока и Eвропе. Aвион jе могао кренути у правцу Aндаманског мора и Бенгалског залива у Индиjском океану само намерно, или ручним управљањем или програмирањем аутоматског пилота. Извор: Танјуг
Бонус видео
Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
Донације можете уплатити путем следећих линкова:
ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Колумне
Слободан Антонић: Како је српски национализам срушио надстрешницу
Колонизатор увек има већу плату од колонизованог. А колонизовани, заузврат, то сматра норм...
ВЛАДИМИР ДИМИТРИЈЕВИЋ: Владика Николај у служби Богу и роду
Американац а херој? Код Руса и такви постоје
Постоји јак по свом емоционалном набоју и застрашујући по својој документарној истини филм...