Већ три године непозната је судбина девет гарнитура талго возова које су "Жељезнице Федерације БиХ" скупо платиле. Међутим, то би се већ сутра могло променити уколико "Железнице Србије" буду заинтересоване за изнајмљивање или евентуалну куповину. <div
Пре нешто више од пет месеци, представници Управе "Жељезница ФБиХ" и Државних железница Републике Турске преговарали су о изнајмљивању свих девет талго гарнитура које су у власништву ЖФБиХ.
Међутим, преговори никад нису добили свој коначан епилог, тако да талго возови још увијек чекају своју крајњу намену у гаражи "Жељезница БиХ". Сутра у Сарајево стижу делегације "Железница Србије" и "Жељезница РС" и, како сазнајемо, разговараће се и о евентуалном изнајмљивању талго возова Србији. - Све су могућности отворене. Ако они буду тражили, ми смо спремни да понудимо јер имамо робу - казао је Енвер Биједић, министар саобраћаја и комуникација у Влади ФБиХ. Девет гарнитура талго возова испоручене су "Жељезницама ФБиХ" прије три године. Вредност уговора потписаног 2005. износио је 67 милиона евра. Укидање међународних линија у региону, стање пруга и царинске баријере, непостојање финансијских средстава за покретање и одржавање гарнитура, недостатак и незаинтересованост путника за путовање, изостанак суфинансирања путничког саобраћаја од кантоналних влада само су неки од проблема због којих талго возови никада нису пуштени у промет. Пре три године из Жељезница ФБиХ су најављивали увођење пет дневних и четири ноћне гарнитуре за саобраћај према Загребу, Београду, Љубљани, Плочама, Будимпешти и даље ка европским метрополама. Нажалост, ни од тога није било ништа. "Талго" возови су модерни возови који имају телевизоре, интернет, туш-кабине и осталу луксузну опрему. Извор: РТРС