Ђермановић: Политички субјекти да буду активнији на друштвеним мрежама
Директорка агенциjе "Пеппер Премиум Солутионс"" Драгана Ђермановић, коjа jе са сарадницима анализирала квалитет интернет комуникациjе ДС, ЛДП, СПС, ДС С и СНС, истакла jе да све политичке организациjе у Србиjи користе друштвене мреже, али да ретко коjа грађане укључуjе у процес одлучивања и са њима има двосмерну комуникациjу. "Управо jе то оно што друштвене мреже разликуjе од традиционалних медиjа - таj процес у коjем свако има глас, али не глас на дан избора, већ глас током предизборног и постизборног процеса", изjавила jе Ђермановић за Танјуг на представљању резултата истраживања "ПРOцени WEБ" у Установи културе "Пароброд" у Београду. Према њеним речима, политичке странке мораjу да разумеjу да људи коjи користе Интернет и друштвене мреже желе да се чуjе њихов глас и да буду укључени у процес доношења одлука. "Aко затворите своj зид на феjсбуку, онда не морате да имате феjсбук налог. Aко нисте спремни да дебатуjете о своjим одлукама са људима, онда уопште ниjе битно да ли имате своj Интернет саjт. Ствар jе у промени начина размишљања - користити нове медиjе на стари начин не доноси никакве резултате. Tо jе општа порука резултата избора и фрекфентности разговора о Интернету за време саме изборне кампање", поручила jе Ђермановић. Истраживање jе показало, како jе обjаснила, да су Демократска странка и Либерално демократска партиjа показала наjвећи квалитет наступа на Интернету, док су наjмање квалитетан имале Социjалистичка партиjа Србиjе и Демократска странка Србиjе. "Поред ДС и ЛДП издвоjио се и покрет Саше Радуловића (Доста jе било) и (радио-водитељ) Игор Бракус. Tо су листе коjе су направиле читав покрет и организациjу, и финиширале читаву причу управо захваљуjући Интернету. Tо jе иновациjа на политичкоj сцени и биће интересантно посматрати како ће таj политички активизам, покренут на Интернету, даље да се развиjа", рекла jе Ђермановић. Директорка агенциjе "Пеппер Премиум Солутионс"" подвукла jе и да странке не смеjу да покушаваjу да угасе мишљење оних с коjим се не слажу, попут уклањања поjединих видео-клипова на Jутjубу, jер ће корисници Интернета то увек открити и побунити се против тога. Напротив, указала jе Ђермановић, отварање странака другачиjем мишљењу и jесте сврха комуникациjе на Интернету. "Mишљење корисника неће увек бити позитивно, али то и ниjе поента. Поента jе да чуjете шта стварно људи мисле, шта им jе битно и да у складу с тим исправите своj програм. На краjу од тога ћемо заиста бенефит имати и ми и политичке странке", оценила jе Ђермановић. Oна се осврнула и на дискрепанцу између чињенице у извештаjу по коjем су ДС и ЛДП имале наjквалитетниjу комуникациjу на Интернету, и изборних резултата коjе су те две странке остварила. "Mорамо разумети ко користи Интернет. Ниjе иста циљна група у традиционалним и новим медиjима. И у том спектру треба посматрати и ефекте и саму комуникациjу", закључила jе Ђермановић. Према резултатима истраживања, све странке имаjу профил на феjсбуку и користе га само да би "истовариле своj садржаj кориснику", а не и да са њима комуницираjу. На Tвитеру, како jе указано у извештаjу, наjбоље се снашла Српска напредна странка, коjа jе по основу истраживања добила наjвишу оцену, с обзиром да jе више од 40 одсто обjављених порука одговор на упите корисника те друштвене мреже. Наjбоље оцењени политичари на Tвитеру су Гордана Чомић из Демократске странке и Боjан Ђурић из Либерално демократске партиjе, навела jе Ђермановић, обjашњаваjући да су они били активниjи од своjих колега, увек делили корисницима вредне информациjе, као и да нису остављали поруке "само када им затреба пажња, попут већине других". Забрињаваjуће jе, како jе оценила Ђермановић, податак да све странке, осим ДС и ЛДП, користе само феjсбук, Tвитер и Jутjуб, наводећи пример добре праксе сенатора америчке државе Вирџиниjа Mарка Варнера, коjи jе на мрежи Скрибд (Сцрибд) обjавио више од 300 докумената о коjима jе дискутовао са корисницима те мреже. Извор: Танјуг
Бонус видео
Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
Донације можете уплатити путем следећих линкова:
ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Колумне
Слободан Рељић: Како се добија рат против друштвених мрежа
Истраживања показују да малолетници који проводе више од три сата дневно на друштвеним мре...
СИРИЈА ПОСЛЕ АСАДА: Нова нада или ирачки и либијски сценарио!?
Зашто нови шеф Сирије Мухамед ал-Голани и његов тим игноришу израелску агресију?
Вероватно само лењи себи нису поставили питање: зашто нови шеф Сирије Мухамед ал-Голани и ...
Слободан Антонић: Да нас ситно не самељу
Блокадери, онда и данас, у персоналном смислу нису исти, али у структуралном јесу. Већина ...