КУАЛА ЛУМПУР - Путници и чланови посаде „боинга 777“, који је пре тачно две недеље нестао без трага негде на путу између Куала Лумпура на Малезији и Пекинга, можда су још живи.
Малезијски авион (фото: petergreenberg.com)
То су јуче саопштили аустралијски званичници након што су у четвртак кренули у опсежну претрагу јужног дела Индијског океана, где су помоћу сателитских снимака препозната два објекта у мору за које се сумња да су остаци летелице. Међутим, заменик премијера Аустралије Тонија Абота Ворен Трус јуче је истакао да спасилачке екипе ипак нису успеле да идентификују мистериозне предмете. Званичници Управе аустралијске поморске сигурности (АМСА) истакли су да је њихова мисија почела у четвртак у Индијском океану и да је њен главни циљ проналазак остатака летелице. - Желимо што пре да нађемо те објекте јер би могли да буду траг и одведу нас до људи који се још могу спасти - рекао је Џон Јанг, генерални директор Дивизије за ургентне акције из АМСА. Лондонски дневник Телеграф тврди да је дошао у посед свих снимака разговора посаде авиона с контролом лета. Аудио-записе већ је преслушао Стив Ленделс, бивши пилот „Бритиш ервејза“, који је понудио своје мишљење о природи комуникације с контролом лета. У целој комуникацији од потпуне рутине истичу се две ситуације. Прва је она кад је копилот Фарик Абдул Хамид у 1.07 после поноћи обавестио контролу да авион лети на крстарећој висини од 35.000 стопа (око 11.500 метара). Та порука била би рутинска, али је заправо била потпуно сувишна, јер је идентичну поруку послао и шест минута раније! Друга ситуација, која је главни разлог зашто постоје сумње да је нестанак авиона био осмишљен, јесте чињеница да се губитак комуникације и оштри заокрет удесно догодио за време пребацивања контроле лета с Куала Лумпура на Хо Ши Мин. Транспондер авиона онеспособљен је само две минуте након последње поруке. - Да сам ја хтео да отмем авион, то би био тренутак у којем бих то учинио - рекао је Стивен Баџиген, још један бивши запослени „Бритиш ервејза“, такође искусни пилот „боинга 777“: - То је једини тренутак у лету кад авион можда не би био видљив с тла. Извор: Курир
Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.Донације можете уплатити путем следећих линкова:
ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.