Николић на отварању радова на железници: Србија се диже из пепела
"Србија наставља да се подиже из пепела деценијског заостајања захваљујући пријатељству са скоро свим светским државама и народима. Позивамо све инвеститоре да улажу у једну од најсигурнијих дестинација за оплодњу њиховог капитала. Позивамо све оне који воде државе да следе пример Русије, Кине, Емирата, ЕУ, САД и многих других и омогуће Србији да се сврста у ред држава у којима народ не пати у сиромаштву, већ ради", рекао је Николић.
Председник Србије је нагласио да наша земља данас негује пријатељство са свима и да не жели да буде ничији непријатељ. "Србија никоме не дугује и никоме није остала дужна, како год да се он понео према нашим грађанима. Ми нудимо пријатељство, а непријатеље нека траже на другој страни, лако ће их наћи", рекао је Николић. Председник Николић је објаснио да је модернизација железничке инфраструктуре један од приоритета Владе Србије због развојног потенцијала који она доноси читавој српској привреди. Николић је, на церемонији у Панчеву, нагласио да ће модернизација железничке инфраструктуре средствима из наменског руског кредита бити развојна шанса само ако на радовима буду ангажована домаћа предузећа, због чега је неопходно да тендерске процедуре буду потпуно лишене фаворизовања и протекције. "Да ли икоме треба доказивати да саобраћај и инфраструктура спадају у једну од најважнијих привредних грана и да улагање у њих има директан и индиректан утицај на развој Србије? Директан утицај огледа се у учешћу око 160 хиљада људи у саобраћајним делатностима, или, шире гледано, чињеници да близу 500 хиљада грађана Србије живи од саобраћајне делатности", истакао је Николић. Индиректан утицај развоја железнице на развој читаве економије, како је објаснио, огледа се у привлачењу међународних транзитних токова, што ће донети девизни прилив "Железницама", повећању атрактивности наше земље за стране инвестиције, што ће за последицу имати отварање радних места, већу мобилност становништва, убрзан проток робе и равномернији регионални развој. Према његовим речима, модернијом железницом створиће се и услови да се домаћа привреда више ослони на железницу као средство превоза робе, а путнички железнички саобраћај добиће на квалитету услуге, тако да прелазак из европских у српске возове више неће бити враћање у Србију пре једног века. Дачић: Наставићемо Јужни ток и развијати друге пројекте са Русијом Премијер Ивица Дачић поручио је да је успешна реализација руског кредита за модернизацију железнице у Србији показатељ братских и пријатељских односа, али и корак напред у успостављању све ближих економских веза двеју држава које ће допринети свеукупном друштвеном развоју Србије. Дачић је подсетио да је то само један од пројеката које заједнички реализују Србија и Руска Федерација, истакавши да је поносан због тога што је за време мандата његове владе почела и изградња гасовода "Јужни ток".
"Ми ћемо наставити све пројекте које смо започели са Руском Федерацијом и желимо нове. Зато желим да се ови радови заврше у року и да то буде још један показатељ наше успешне сарадње и развоја наших братских и пријатељских односа", рекао је Дачић. Он је нагласио да је Србија дуго чекала на почетак ових радова, делом због сопствене кривице и тромости. "Морамо бити спремни на изазове које доноси развој да бисмо имали пројекте даљег развоја. Ми, словенске душе, волимо да причамо о најопштим стварима, а од општих ствари до реализације каткад прођу године. Развој железнице је једна од главних полуга нашег развоја и важан фактор даљег економског раста Србије", рекао је Дачић. "Нека живи пријатељство Србије и Руске Федерације и српског и руског народа", поручио је Дачић. Генерални директор "Руских железница" Владимир Јакуњин изјавио је раније да ће бити лансиран велики пројекат реконструкције и изградње српских пруга који ће се финансирати руским кредитом од 800 милиона долара, који је тек почетак сарадње. Јакуњин је рекао да Русија у наредном периоду планира да гради поједине делове магистрале на истоку Руске Федерације, као и Транссибирске магистрале, и изразио очекивање да сибирски мразеви неће уплашити српске железничаре. Према његовим речима, укупна вредност планираних железничких пројеката у Русији је 560 милијарди рубаља, што је износ који до сада није реализован у Европи. Бонус видео
Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
Донације можете уплатити путем следећих линкова:
ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Колумне
Слободан Рељић: Како се добија рат против друштвених мрежа
Истраживања показују да малолетници који проводе више од три сата дневно на друштвеним мре...
СИРИЈА ПОСЛЕ АСАДА: Нова нада или ирачки и либијски сценарио!?
Зашто нови шеф Сирије Мухамед ал-Голани и његов тим игноришу израелску агресију?
Вероватно само лењи себи нису поставили питање: зашто нови шеф Сирије Мухамед ал-Голани и ...
Слободан Антонић: Да нас ситно не самељу
Блокадери, онда и данас, у персоналном смислу нису исти, али у структуралном јесу. Већина ...