Редитељка
Барбара Милер биће члан овогодишњег жирија такмичарског програма, а њен филм
Забрањени гласови биће приказан у пратећем програму који је име понео баш по њему. Филм се бави животима и делима три блогерке, из Ирана, Кине и Кубе, које се боре против опресивних режима њихових домовина. Њихова борба је само симболичан приказ читаве нове генерације модерних побуњеника који користе савремене технологије да се удруже и иразе свој бунт. Млада редитељка Лесја Кордонец одрасла је у Украјини уз бројне политичке немире, што је утицало и на њен филм
Балажер, исправка стварности. У центру њене пажње је један стари аутобус, још из совјетских времена, који саобраћа дуж најудаљеније границе ЕУ. За њу и путнике, аутобус је симбол једних прошлих времена, турбуленција, али и потенцијалних промена. Филм
Без бурки иза решетака говори о женама у авганистанском затвору. Кроз приче о затвореницама и њиховим ,,моралним злочинима'', редитељ пружа фасцинантан и јединствен увид у застрашујући свет Авганистана у коме су жене невидљиве и ућуткане и у коме је бурка средство контроле.
Мама, убићу те се такође бави својеврсним затвором и неправедно кажњеним осуђеницима- ради се о руском сиротишту и деци која су осуђена да проведу детињство у њему. Она испаштају због грехова својих родитеља, алкохоличара и наркомана, а услови у којима одрастају више наликују поправном дому него уточишту за децу.
Ипак, другу страну медаље приказује филм
Пецање који говори о руском сирочету и његовим проблемима да се уклопи у брижну шведску породицу која жели да му помогне. Али одрастање у сиротишту оставља велике ожиљке и навикава на један начин живота који је тешко изненада напустити.
Собота је филм који истражује мрачну страну људске психе кроз причу о Соботи, најозлоглашенијем макроу и криминалцу у Бечу шездесетих година. Тридесет година након објављивања његове изузетно успешне аутобиографије, филм испитује шта је остало од њега, и зашто је био толико интересантан јавности и медијима.
Убица пожуде такође се бави мрачним странама људске душе и говори о пожуди, перверзији и скривеним страстима. У центру пажње су серијски убица, али и новинар који је фасциниран њиме. Филм не говори само о злочинцу, већ показује и другу страну, урођену људску фасцинацију злочинима и табуима.
Фарид- У Цириху или негде приказује тежак живот швајцарских имиграната приказан из перспективе палестинског аутора, Фарида Дамре. Након што му је захтев за азил одбијен, он у Цириху ишчекује депортацију и истовремено бележи своје искуство стварајући сведочанство у коме могу да се препознају сви они који трагају за бољим животом у земљи која их не жели.
Филм
Играчке говори о животу у белоруском граду Жлобину. Живот становника се врти око фабрике у којој проводе дане правећи играчке, а затим их продају путницима воза који пролази кроз град, што је уједно и њихов једини извор прихода. Д.Б.