Најновије

Бројни директори смањују ефикасност Железница, чистка половином године

  У Железницама Србије је запослено око 18.000 радника, међу којима и 36 директора који имају просечну плату око 130.000 динара, речено је у том предузећу, које би половином године требало да буде подељено на три предузећа која ће имати смањен број директорских места.
Фото: Евроазија.инфо

Фото: Евроазија.инфо

Плате руководилаца се редовно на месечном нивоу објављују на сајту "Железница Србије" и тако је, према јануарским подацима, плата генералног директора била 159.406 динара, што је близу просека обичних директорских плата у неким другим јавним предузећима, где износе до 145.000 динара, кажу у српским железницама. Просек зарада извршних директора је био 144.755 динара, директора дирекција 136.626 динара, помоћника генералног директора 127.874 динара и директора сектора 110.487 динара. Железнице располажу имовином вредном више стотина милиона евра. Српске железнице у свом менаџменту имају два извршна директора, седам помоћника директора (финансијски послови, правни послови и људски ресурси, управљање некретнинама, набавке, стратегија и планирање, модернизација, зависна предузећа), затим два директра дирекција за инфрастуктуру и за превоз, и 24 директора сектора. Сектори обухватају послове експлоатације, као што су саобраћајни послови, одржавање пруга, одржавање возних средстава, електротехнички послови, вуча возова, техничко колски послови, затим инвестиције, превоз путника, превоза робе, заједничке и корпоративне службе. Поред тога, у дирекцијама и секторима, железнице у складу са важећом систематизацијом имају и по два до три заменика или помоћника директора, али су њихове обавезе, одговорности и овлашћења различити у зависности од врсте послова које обављају и делатности у којима раде, а месечне зараде знатно су мање у односу на директорске позиције. У Железницама Србије су у току активности на реструктурирању компаније, која би половином ове године требало да буду подељене на три компаније: Контролно друштво, Превоз и Инфраструктуру. У току је припрема оснивачких аката за нова друштва, укључујући и систематизацију радних места, па ће тек након усвајања тог документа моћи да се зна и директорски састав нових компанија. У железницама наводе да је сигурно да ће се при припреми ових докумената водити рачуна и о максималном смањењу броја руководећих и директорских места, јер је циљ нове организације да новоосноване компаније буду пословно ефикасне, тржишно опредељене и финансијски што успешније. Извор: Танјуг

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА