Србија пуна потенцијала за речни туризам који нема ко да искористи
Истакнуто је да Дунав, Сава и Тиса имају међународни режим пловидбе, делимично су пловне још две реке - Велика Морава и Тамиш, а пловидба је могућа и на појединим језерима. Поред кружних путовања бродом, могућа је индивидуална пловидба власника бродова на рекама и језерима, као и изнајмљивање бродова и једрилица. Професор Саобраћајног факултета у Београду Зоран Радмиловић навео је да за Србију представља проблем недостатак финансијских средстава, али да је ипак лоша организација у управљању највећа препрека у оживљавању и одржавању пловних путева. Неопходна је едукација становништва у приобаљу и подизање еколошке свести, казао је он, похваливши покушај оживљавања Тамиша. Он је додао да се мора схватити да је коришћење вода вишенаменска област, која није везана само за наутику и туризам, већ и за пољопривреду, транспорт и индустрију. Председник Удружења наутичара "Дунавски пропелер Крста Пашковић предочио је да мора да постоји боља и директнија веза локалних самоуправа са надлежним институцијама и министарствима, како би се програми лакше реализовали. Представник Групације за наутику и туризам Привредне коморе Србије Ђорђе Радовановић је истакао да не постоји подршка надлежних инситутуција, већ само спотицања на сваком кораку и борба са споредним стварима. Он је навео да ни сами наутичари нису довољно информисани о ситуацији на рекама даље од своје обале и истакао неопходност промоције свега што може да се види и доживи на рекама. Људи који одлучују за наутички туризам нису довољно едуковани и већ 20 година траје борба без резултата. Учесници скупа су указали на непостојање марина и бензинских пумпи на води, на неадекватне услове за пристајање и боравак у многим местима, али да је и поред тога најјачи утисак учесника прошлогодишњих регата био гостипримство и љубазност домаћина и њихов труд да што боље представе знаменитости својих места. До драстичног пада броја наутичара и регистрованих пловила дошло је и због односа Министарства за саобраћај и воде према наутичком туризму. Закон о опорезивању пловила из 2009. године није адекватан намет за наутичаре, јер сезона траје три-четири месеца, а новчани намети се плаћају читаве године. Због тога је у последњих пет година алармантно смањењен број регистрованих пловила за 70 одсто. Више пута предлагано је укидање пореза, али је он само прекомпонован и смањен за најскупља пловила. Извор: Танјуг
Бонус видео
Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
портала "Правда" као и ТВ продукцију.
Донације можете уплатити путем следећих линкова:
ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.
Колумне
Слободан Рељић: Како се добија рат против друштвених мрежа
Истраживања показују да малолетници који проводе више од три сата дневно на друштвеним мре...
СИРИЈА ПОСЛЕ АСАДА: Нова нада или ирачки и либијски сценарио!?
Зашто нови шеф Сирије Мухамед ал-Голани и његов тим игноришу израелску агресију?
Вероватно само лењи себи нису поставили питање: зашто нови шеф Сирије Мухамед ал-Голани и ...
Слободан Антонић: Да нас ситно не самељу
Блокадери, онда и данас, у персоналном смислу нису исти, али у структуралном јесу. Већина ...