Најновије

СНС је имао највише билборда током кампање

БEOГРAД - Српска напредна странка jе, током изборне кампање, организовала наjвише страначких скупова у затвореном простору, а напредњаци су према данас представљеном мониторинг извештаjу Aгенциjе за борбу против корупциjе, имали и наjвише билборд-огласних паноа и реклама на бандерама, док jе на другом месту коалициjа СПС-ПУПС-JС.
Фото: СНС

Фото: СНС

Према налазима мониторинга активности политичких субjеката у изборноj кампањи 2014. године, коjи jе урадила Aгенциjа, евидентирано jе 3.200 билборд-огласних паноа, од чега jе коалициjа окупљена око СНС била на 33 одсто њих, коалициjа СПС-ПУПС-JС на 15 одсто, УРС на 12 одсто, ДС С на 10 одсто, ЛДП и НДС на по осам одсто... Aгенциjа jе у извештаjу, како jе рекао саветник у Служби за контролу финансирања политичких субjеката Немања Цоцић, покрила 90 одсто свих билборда и наставиће и даље да сакупља податке, а за билборде jе укупно потрошено више од милион евра. Цоцић jе, на конференциjи за новинаре, рекао да jе Aгенциjа евидентирала 1.802 рекламе на бандерама, од чега 37 одсто припада коалициjи окупљеноj око СНС, 35 одсто СПС-ПУПС-JС, 24 одсто ЛДП-у, а три одсто УРС-у. Kада jе реч о конвенциjама и трибинама у затвореном простору, Aгенциjа jе евидентирала 250 таквих скупова, од чега су напредњаци организовали 55, социjалисти 46, УРС 37, демократе 30, Двери 25, ДС С 23, НДС 18, либерали 13, а радикали шест. Цоцић jе навео да су за скупове у затвореном простору политички субjекти морали да плате закуп, а да, ако jе бесплатан, онда треба да у извештаjима о финансирању кампање, наведу да jе реч о прилогу или донациjи. "Политички субjекти су потрошили преко милион евра за оваj вид активности", рекао jе Цоцић. Са друге стране, радикали су били организатори 46 одсто скупова на отвореном, а према речима Цоцића то jе jефтиниjи вид организовања jавних догађаjа. Aгенциjа jе евидентирала и 1.319 возила коjа су пружала услуге за превоз страначких активиста и симпатизера, а 73 одсто евидентираних возила превозило jе учеснике jавних догађаjа у организациjи коалициjа окупљених око СНС и СПС. Цолић jе навео пример да jе за jедну конвенциjу у Београду евидентирано 300 аутобуса коjи су возили страначке активисте и симпатизере, додаjући да Aгенциjа има податке о коjим аутопревозницима jе генерално реч због чега ће им се обратити у поступку контроле финансирања кампање. Политички субjекти су поделили више од 280.000 упаљача, хемиjских оловака, календара, од чега jе СНС поделила 38 одсто, а коалициjа СПС-ПУПС-JС 15 одсто. Подељено jе више од милион летака, брошура и новина, а како jе рекао Цоцић, евидентирано jе наjмање 220.000 плаката, од чега више од половине припада коалициjи око СНС. Према налазима Aгенциjе, два политичка субjекта су организовала бесплатне лекарске прегледе за грађане (коалициjе око СНС и СПС), а евидентирано jе укупно 77 прегледа. Цолић jе рекао да jе могуће да се ради о злоупотреби jавних ресурса ако jе преглед у организациjи странке, организован у jавноj здравственоj установи, и ако су коришћени апарати коjи припадаjу тоj установи. Са друге стране, како jе рекао, ако jе клиника у приватном власништву, онда то кошта и у извештаjима политичких субjеката то треба доставити као донациjу или прилог те здравствене установе. Цолић jе рекао и да jе забрањено страначко деловање у школама и другим васпитно-образовним институциjама, те да jе Aгенциjа код Mинистарства просвете иницирала покретање постпука против jедног директора школе и jедне инситуциjе. Aгенциjа jе, како jе рекао, код Mинистарства здравља иницирала да покрене поступак из своjе надлежности за утврђивање одговорности лекара коjи су пружали медицинске услуге у сврху промоциjе политичких субjеката. Цоцић jе рекао да се случаj коjи jе прослеђен Mинистарству здравља односи на кампању из 2013. године у Заjечару, док jе злоупотреба образовне институциjе била у Aпатину у последњоj изборноj кампањи. Mониторинг jе спровођен у 23 града, а Aгенциjа jе за праћење кампање ангажовала 142 посматрача, од чега jе у Београду било 48. За локалне изборе у Београду Aгенциjа за борбу против корупциjе jе, према речима заменика директора те институциjе Владана Jоксимовића, из буџета добила 16,2 милиона динара. "За републичке изборе, обезбеђено jе додатних 22,892,040 динара, са закашњењем од говото три недеље од почетка изборне кампање, па нисмо пратили кампању у целости, већ само након одобравања средстава за посматрање", рекао jе Jоксимовић. Aгенциjа jе евидентирала орглашавање политичких субjеката на 50 локалних и регионални телевизиjа, 18 радио станица локалног и регионалног карактера и у 20 локалних медиjа. Jоксимовић jе рекао да ће Aгенциjа од РРA добити податке у вези са националним емитерима ко се и колико оглашавао, а писаће и свим медиjима да види колике су биле цене по коjима су давали у закуп огласни простор. Извор: Танјуг

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Небојша Јеврић: Молер

На зиду Парохијског дома, увек пуног, дао је да се нацрта Ајфелова кула са минаретом и хоџ...

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА