План државе је да за три године обнови 1.100 километара путева у земљи, а за мање од десет година 5.000 километара путне мреже. Ипак, упркос амбициозном плану, тек на једном саобраћајном пројекту у земљи радови ће бити готови на време.
Више месеци него километара - тако је годинама изгледала градња путева у Србији. У првој деценији овог века градило се у просеку мање од 10 километара ауто-пута пуног профила годишње, а у другој деценији путеви су означени као приоритет. Ипак, једино градња моста Земун - Борча иде по плану, а кључ је у сарадњи с извођачем и надзорним органом. С друге стране, сат не иде на руку изградњи Жежељевог моста, касни се с градњом тунела Прогон-Пржојна падина на деоници од Пирота до Димитровграда, а проблематични су сви пројекти које је изводила "Алпина". Већ четири године гради се 12,5 километара пута од Уба до Лајковца. Уместо краја јуна, нови рок је крај новембра, а за једног од извођача, "Путеве Ужице", проблем је у новцу. Остала им је петина посла и брзи, али скупи радови. Поређења ради, од 2001. до 2012. Хрвати су изградили 580 километара ауто-пута, а Србија двоструко мање. Хрвати путарину наплаћују на 1.250 километара пута, а ми на двосотруко мање. Да Србија мора да добије путеве, али да се рокови не смеју пробијати, упозорава ресорна министарка. "Именовани су ментори за пројекте, људи који воде рачуна о сваком пројекту у министарству. Нажалост мораћемо да склонимо неког извођача и да нађемо другог, јер Србија мора да добије путеве ове године а план је да добијемо 50 километара нових путева. Не можемо да чекамо да неко уцењује државу и да потписујемо нон стоп анексе", поручује министарка саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић. Путну мрежу додатно су оштетиле и поплаве. План Владе је да се до почетка октобра санирају сви путеви првог и другог реда, али и локални путеви. Укупна штета коју су вода и клизишта направили српским путевима процењује се на 60 милиона евра. Извор: 021.рс
Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.Донације можете уплатити путем следећих линкова:
ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.