Најновије

НЕСЛАВАН РЕКОРД: Две године касније, мост на Ади и даље није готов!

Седам метара пилона на Мосту на Ади недостаје и после две године од првог безуспешног покушаја да врх постави Хеликоптерска јединица Војске Србије. Надлежни не одустају од овог подухвата, али и не журе да ставе купу како би засада највећи београдски симбол добио коначан изглед.
Саобраћајница преко Аде циганлије још није завршена, 200 метара висок пилон никако да добије куполу. Због јаких налета ветра хеликоптер није

Саобраћајница преко Аде циганлије још није завршена, 200 метара висок пилон никако да добије куполу. Због јаких налета ветра хеликоптер није успео да га постави у мају 2012. Фото: Beograd.rs

- У току је испитивање техничких и организационих услова под којима ће врх пилона да буде постављен - кажу у Дирекцији за градско грађевинско земљиште и изградњу Београда. - Пажљиво планирамо ове активности и нема одређеног рока за обављање посла, с обзиром на то да овај елемент није конструктивни део моста, већ представља архитектонски обликован врх. Када су српски пилоти први пут подигли хеликоптер са намером да обаве „операцију“ монтирања шпица, омео их је јак ветар, због којег ни радници унутар пилона нису могли безбедно да прихвате конструкцију. Хеликоптер се спустио на земљу заједно са врхом. Још тада је најављено да ће подизање завршне конструкције бити поново организовано наредних дана, чим то буду дозволили временски услови. Иако је од тада сигурно било лепих дана, очигледно да се није нашло времена за овај подухват.
Прочитајте још:Пронађен леш код Панчевачког мостаЖена Владе Дивца демантовала да је она убица са Бранковог мостаБГ: Зашто самоубице најчешће бирају Бранков мост?
Иначе, пилон Моста на Ади дуг је 200 метара. Постављањем челичног дела од укупно 25 метара, пре три године је комплетиран. Трећи и последњи сегмент, од 9,5 метара, уграђен је септембра 2011. и он у пречнику на врху има само метар и по. Међутим, недостаје још једна „тачка“ на 200. метру изнад Саве, како би ова грађевина у потпуности задовољила планирано архитектонско решење. Недостајући врх је купастог облика, дужине седам метара и направљен је од нерђајућег челика. Чине га осам цеви међусобно повезаних прстеновима на сваком метру. Елемент има заштићене сервисне мердевине, а планирано је да их користе мајстори приликом одржавања електроопреме на врху. Пилон који помоћу косих затега носи читав Мост на Ади, постављен је на монолитном темељу, у који је, на дубини од преко 30 метара, побијено 113 бетонских шипова. За његову израду утрошено је око 1.300 тона арматуре и 16.370 кубних метара бетона. На Мосту на Ади је преостало да се, по средини, поставе шине које ће у почетку користити трамваји, а једнога дана и - метро. Првобитно је било планирано да ова фаза буде готова 2015. године, али ће она у најбољем случају тада почети! Извор: Новости

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА