Наплата јавног градског превоза у Београду је драматично лоша. Од почетка године продаја је константно опадала, а у августу се зауставила на 156.213 допуна персонализованих карата, што је за чак 76.235 мања него пре осам месеци! У односу на август прошле године, број корисника месечне карте смањио се за више од 30 одсто.
Слична слика је и када се погледају све допуне, како персонализованих тако и неперсонализованих карата. Прошлог месеца забележено је тек нешто више од милион допуна (1.018.945), а у исто време 2013. скоро 60 одсто више односно 1,6 милиона! Самим тиме и остварени приходи су драстично смањени. Лане је у јулу инкасирано по овом основу 736,7 милиона динара, прошлог месеца 552,4 милиона, односно за четвртину мање?! Када се гледа само ова година, најдраматичнији је био мај са тек 876.129 допуна, што је за трећину мање него у јануару 2014. а скоро троструко мање него што је забележено првог месеца 2012. године - 2.357.324. Излаз из проблема надлежни виде у - појачаној контроли. - Велики пад продаје карата доводи у питање функционисање целог система јавног градског превоза - кажу у градској управи. - Примећен је велики број путника који не купују карте за превоз, а они који имају, не оверавају их. Зато се озбиљно размишља о моделима контроле валидирања карата, ангажовању већег броја редара и контролора који ће заједно са комуналном полицијом радити на увођењу реда у наплати градског превоза.
Не пропустите:Већи приходи за Београд променом власника „Бус плуса“Збогом „Бус плусу“Ђиласу прети хапшење због Бус-плуса?!
У плану су многобројне мере. - Покушаћемо да нађемо начине како бисмо вратили градски превоз на ноге, али ништа нећемо уводити пре 1. септембра. Планирамо да тада почнемо са применом неких краткорочних мера како бисмо побољшали наплату и да бисмо уштедели, а да не оштетимо грађане - објашњава Угљеша Митровић, директор Дирекције за јавни превоз. - Суштина је у бољој контроли и то морамо да обезбедимо. На том послу биће ангажовано више комуналних полицајаца, којима ће бити понуђено да се само тиме баве. Неће се упошљавати додатни контролори нити ће се плаћати из буџета града. Митровић каже да је, нажалост, у уговору са „Апексом“ наведено да ова приватна фирма мора да ангажује минимално 200 контролора, они се тога слепо придржавају, а граду су практично везане руке и нема начина да их натера да запосле и плате више радника.
УГРОЖЕНА БЕЗБЕДНОСТ - Пад прихода угрожава не само редовно техничко одржавање возила већ и обнављање возног парка и целокупне инфраструктуре. Додатне проблеме прави и вандалско понашање појединаца који уништавају опрему у аутобусима и „Беовозу“. Оштећен је и уништен велики број валидатора и камера за интерни надзор. Највећи део средстава троши се на поправку и оспособљавање уништене имовине - додају у градској управи.
НИШТА ОД УКИДАЊА “БУС ПЛУСА“ Иако је град незадовољан функционисањем „Бус плус“ система, од раскидања уговора са компанијом „Апекс“, засада, нема ништа. Ипак, преговори са фирмом која је поставила нови систем наплате и контроле у јавни превоз још трају. - Тешко је раскинути уговор, јер би то изазвало друге компликације - објашњава Митровић.Тачније, коштало би милионе евра. Извор: Новости онлајн