Прочитајте још: Док ЕУ одустаје од штедње, ми стежемо каишЕнергетска политика Србије у процепуНајпре би, каже, ваљало смањити субвенције, у које рачуна и све губитке које преузима буџет и губитке на јавним набавкама. Потом, додаје, смањење зарада зависи и од реформе јавне администрације и јавних и других служби. "Плате и пензије морају да прате продуктивност и способност људи да штеде. Наравно, ако нема пара, онда је држава спремнија да покрива губитке и субвенционише профите, а онда ће се смањивати плате. У том случају, смањења би могло да буде значајна имајући у виду да су изгледи привредног опоравка прилицно рђави", оценио је Глигоров који је иначе сарадник Бечког института за економска истраживања. Саговорник Танјуга као највећи позитиван утицај на привредни раст када је реч о јавној потрошњи, види јавна улагања, јер, како каже, то пре свега значи непосредно запошљавање. Позитиван утицај би, додаје, имало и смањење непосредних пореза и доприноса, посебно на рад, јер се тиме, према његовим речима, подстичу приватна потрошња и инвестиције. Негативно би, међутим, додаје Глигоров, на раст утицало евентуално повећање пореза на додатну вредност (ПДВ), које је Фискални савет помињао као опцију уколико плате и пензије не буду смањене за 15 одсто, јер смањује потрошњу и инвестиције. "Само повећање ПДВ-а није неко решење јер смањује домаћу тражњу, мада то зависи од тога колико се новаца може прикупити, због отежане наплате пореза, и на шта ће се тај новац потрошити. Ако се тим новцем покривају губици, онда ништа. Додатан проблем би, у том случају, могло да буде и убрзање инфлације, што би могло да утиче на централну банку да и даље има високу референтну камату како не би дошло до притиска на динар", закључио је Глигоров. Извор: Танјуг
Ишћенко: За преостале Украјинце је најбоље да Украјина што пре престане да постоји као држава
Украјини ће најлакше бити 2025. године. Раније је мало тога зависило од ње, а сада ни њена...