Ово су научници који су експериментисали са дрогама! Погледајте како!

Познати психоаналитичар Сигмунд Фројд је био је одушевљен кокаином, Стив Џобс је сматрао да је то што је пробао ЛСД једна од најважнијих ствари које је урадио у животу, док су истраживаћи Кембриџ универзитета често кроистили мале дозе ЛСД-ја као "алат за размишљање"
Сигмунд Фројд (фото: Википедија)

Последњих година све је актуелнија теза да високо интелигене особе често рекреативно користе дрогу. Ако та веза постоји највероватније ће проћи доста времена док не буде доказана. Ипак, историја познаје пуно визионара који су експериментисали са неком врстом наркотка, преноси блог “ио9″. Ово су десет најутицајнијих научних и технолошких визионара и дроге које су користили. 1. Сигмунд Фројд – Кокаин Чувени оснивач психоанализе је кокаин сматрао чудотворним леком који је заговарао његову примену у различите сврхе. У једном писму вереници он открива у које сврхе га је користио. - Ако све прође добро, написаћу есеј о кокаину. Очекујем да ће наћи место у терапеутици поред, па чак и испред морфијума. Редовно узимам мале дозе против депресије и лоше пробаве и сматрам да је изванредно успешан – написао је Фројд у једном писму вереници. 2. Френсис Крик– ЛСД Један од одговорних за откривање ДНК структуре често је пријатељима и колегама описивао своје ЛСД експериментисање док је радио на откривању молекуларне структуре која чува све информације везане за живот. Дик Кемп, близак Криков пријатељ, открио је да су научници и истраживаћи Кејмбриџ универзитета често кроистили мале дозе ЛСД-ја као “алат за размишљање”. Кемп тврди да му је Крик рекао да је уочио облик дупле спирале док је био на ЛСД-ју. 3. Томас Едисон – Кокаин Француски хемичар Анђело Мариани је 1983 створио ”Вин Мариани“, вино Бордо третирано листовима коке, чији је активан састојак кокаин. Етанол у Бордоу могао је да извуче из лишћа и преко 7 мг кокаина по чаши вина. Проналазач Томас Едисон био је један од многих који су у том периоду редовно пили ова пића зачињена кокаином. У светлу овога, не изненађује чињеница да је Едисон имао константне несанице. 4. Пал Ердеш – Амфетамини Мађарски ексцентрични математичар Пал Ердеш познат по својој хиперактивности, имао је обичај да ради и по 19 сати до своје дубоке старости. Имао је обичај да се појави на кућним вратима својих колега и захтева да “отворе ум” за математички дијалог. Један од најпродуктивнијих математичара икада, објавио је више радова са рецензијом од било ког другог матемачара. Ердеш је сматрао да су тајна његовог успеха били амфетамини. У Ердешовој биографији писац Пол Хофман објаснио је математичареву склоност амфетаминима. - Као и сви Ередешови пријатељи, Роналд Грахам био је забринут што користи дрогу. 1979. Грахам се кладио са Ердешом да не може да не користи амфетамине месец дана. Ердеш је прихватио опкладу и није узимао ништа током месец дана. По узимању новца Пал је рекао: “Показао си ми да нисам зависник. Али од посла нисам ништа завршио. Устао бих ујутру и зурио у празан лист папира. Нисам имао никакве идеје, као обична особа. Уназадио си математику за месец дана“. 5. Стив Џобс – ЛСД За Јобса је ЛСД био велика ствар. Колико велика? Он је веровао да је његово ЛСД експериментисање 60-тих година било “једно од две-три најважније ствари које је урадио у животу”. Чак је сматрао да постоје делови њега које колеге и пријатељи нису могли да разумеју само због тога што нису пробали психоделике. - Бил у суштини није имагинативан и никада није изумео нешто, због чега мислим да му је удобније сада у филантропији, него раније у техологији. Он је само бесрамно отимао туђе идеје. Био би отворенији да је некада пробао есид (ЛСД) или посетио неки ашрам – констатовао је Џобс својевремено за Била Гејтса. 6. Бил Гејтс – ЛСД Џобсов закључак ипак не стоји јер Бил јесте експериментисао са ЛСД-јем. Ипак, у интервјуу за Плејбој 1994. године, открио је да је био много мање отворен према наркотицима. Плејбој: Да ли сте некада узимали ЛСД? Гејтс: Моја младалачко истраживање завршило се давно. Плејбој: Шта то значи? Гејтс: Ум младог човек може да издржи одређено експериментисање које мислим да не бих могао у овим годиама. Мислим да сте способни да издржите недостатак сна или које год изазове имате када сте старији. Ипак, никада нисам пропустио да дођем на посао. 7. Џон Ц. Лили – ЛСД, кетамин Неуролог Лили био је пионир у пољу електричне стимулације мозга. Први је мапирао путање бола и ужитка у мозгу, основао целу грану научног истраживања комуникације између људи, делфина и китова, изумео прву комору за чулну депривацију и лично експериметисао са дрогама које мењају свест ЛСД-јем и кетамином. Вредно је споменути и да су се његова истраживаја комуникације међу врстама, лична употреба психоделика и суспензија чула често преклапала. 8. Ричард Фејнман – ЛСД, марихуана, кетамин Фејнман је амерички физичар познат по свом раду на теорији квантне електродинамике. Поставио је теорему електродинамике кванта, објаснивши интеракцију између електромагнетне радијације и наелектрисаних честица (протона и електрона). Он је увек опрезно прилазио коришћењу дрога због страха шта би могле да ураде његовом мозгу. Одрекао се алкохола када је приметио прве симптоме зависности. - Видите, забавно ми је да размишљам о томе како не желим да уништим ову најпријатнију машину која чини живот тако забавним. Из тог разлога сам касније био невољан да покушам експериментисање са ЛСД-јем, упркос мојој знатижељи о халуцинацијама – написао је у својој књизи “Ви се сигурно се шалите, господине Фејнман!” Ипак, стигла га је знатижеља када је упознао Џона Ц. Лилија из коморе за чулну депривацију. Кратко је експериментисао са ЛСД-јем, марихуаном и кетамиом који су брже изазивали халуцинације изазване изолацијом. 9. Кари Мулис – ЛСД Кари Мулис, добитник Нобелове награде за ДНК анализу. Његово истраживање и унапређење ПЦР технике револуционарно је утицало на биомедицинска истраживања. Шта се крије иза Мулисовог пробоја? Мулис је у једном интервјуу за “Цалифорниа Монтхлy” изјавио да је узимао доста ЛСД-ја током 60-их и 70-их. Експерименти “ширења-ума” психоделицима били су “много важнији него курсеви које је похађао”. - Шта би се десило да икада нисам пробао ЛСД? Да ли бих и даље изумео ПЦР? Не знам. Сумњам. Искрено сумњам – изјавио је пар година касније у интервјуу за “ББЦ”.
Прочитајте још:Ко се успротиви, биће убијен: Ако неки доктор створи нову методу лечења болести, која је ефикасна и јефтина, завршио је каријеру!СРПСКИ НОСТРАДАМУС: Албанци ће поново желети да се споје са Србијом, а у ЕУ ући ћемо тек…